BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E90 320D hangt rechtsachter

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
IQski
Neutraal
Posts: 43
Joined: 05 Jan 2014 20:26
Type Auto: E90 320D EDE 2010

E90 320D hangt rechtsachter

Post by IQski »

Hallo allen,

Al een hele tijd valt het mij op dat rechtsachter de auto lager hangt dan linksachter. Inschatting is dat het verschil tussen links en rechts in de wielkasten zo'n 2 cm is. Bij de laatste check door een garagehouder bleek niet dat de vering een stukje miste. Er werd wel verteld dat de schokdempers achter slecht waren. Dit werd niet als reden voor het scheef hangen gegeven, dat even voorop gesteld.

Vandaag heb ik achter Bilstein B6 schokdempers geplaatst met top-'lagers' en de rubber zitting aan de onderkant. Was een leuk klusje en heel makkelijk zelf te doen. Rijcomfort is wel sterk verbeterd, geen vaag gevoel met het accelereren uit bochten en bij het afrijden van een drempel een stuk beter gevoel. Volgende stap is voor de boel ook vervangen, maar dat over een maandje of zo.

Afijn, dempers achter kunnen dus afgestreept worden, maar de auto hangt nog steeds wat aan de rechterkant achter. Er even vanuit gaande dat inderdaad de vering OK is, zijn er nog meer mogelijke redenen waarom de auto achter zo scheef zou kunnen staan? Alvast bedankt voor de sugestie(s)
previous: 118D 5d hatch
current: 320D 4d sedan

BMWE46320D
Neutraal
Posts: 13
Joined: 11 Oct 2019 15:22
Type Auto: E46

Re: E90 320D hangt rechtsachter

Post by BMWE46320D »

Ik hoop dat dit geen domme opmerking is, maar ik denk nu even aan de balans van het chassis op vier veer-punten.
Is het mogelijk dat de voor-ophanging hier invloed op uitoefent als daar iets mis is?
Draagarm-lager wat blijft 'hangen' anders?

shajisha
Neutraal
Posts: 9
Joined: 21 Apr 2018 04:45
Type Auto: e91 330i

Re: E90 320D hangt rechtsachter

Post by shajisha »

Heb t zelfde bij mijn auto. E91 330i 2010

Topic Author
IQski
Neutraal
Posts: 43
Joined: 05 Jan 2014 20:26
Type Auto: E90 320D EDE 2010

Re: E90 320D hangt rechtsachter

Post by IQski »

Het lijkt erop dat er een flink verschil is op wat voor ondergrond de auto staat. Daar heb ik domweg helemaal niet bij stilgestaan. Op het parkeerterrein op het werk is er nauwelijks sprake van verschil links en rechts, en thuis wel.
Wat oorop staat is dat de auto veel fijner rijdt met de nieuwe schokdempers, voorzijde binnenkort maar eens aanpakken.
previous: 118D 5d hatch
current: 320D 4d sedan
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”