BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Vraag Foutcodes

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Soylu02
Neutraal
Posts: 1
Joined: 17 May 2020 16:26
Type Auto: E91

Vraag Foutcodes

Post by Soylu02 »

Beste liefhebbers,

ik zal me eerst voorstellen.
Mijn Naam is Dani. Ik ben in bezit van een prachtig E91 M Sport in perfecte staat. (foto zal volgen)

Nu heb ik een probleem met het uitlezen.
Ik krijg heel veel foutcodes. terwijl er geen Motor management lampje brand.

De auto doet een beetje raar sindskort waaronder:

Binnen de bebouwde kom een schommelende toerental. je voelt het ook een beetje. Ik heb meegekregen dat dit eventueel aan de koppelomvermer kan zitten in de automaat bak. Maar lees hier en daar ook wel is dat het aan de LMM of gasklephuis kan liggen.

en als tweede.

Sinds eergisteren wanneer ik de auto smorgens start hoort hij een beetje hoog in de toeren te lopen voor een paar minuten.
Nu doet hij dit niet waardoor hij de motor erg schud en lijkt alsof hij uit gaat vallen. Met uitlezen kom ik op de Gloeieenheid module. Deze heb ik inmiddels besteld met 4 nieuwe gloeiboegies. dus ik hoop dat dit probleem hiermee wordt opgelost.

De storingcodes zijn o.a.:

A8AE, A8AF, A06B, 49FF, 4C29, 4C2E, 494A, A6D1.

Ik heb ergens gelezen over Remap codes. Ik weet verder niet of mijn auto is gechipt door de vorige eigenaar.

Graag hoor ik jullie ervaringen hierover.

Alvast bedankt! :zwaai:
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”