BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Na charging fault, abs, transmission fault melding, geen vermogen (motorlampje)

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Samuele90
Neutraal
Posts: 2
Joined: 07 Nov 2021 01:23
Type Auto: Bmw 320i e90 2005

Na charging fault, abs, transmission fault melding, geen vermogen (motorlampje)

Post by Samuele90 »

Hallo allemaal,

Na mijn korte voorstelling heb ik een vraag. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Ik ben sinds 10 dagen eigenaar van een bmw e90 320i uit 2005 automaat. Ik het begin leek er niks aan de hand te zijn. Opeens verscheen de melding 'charging fault' met het rode accu pictogram in mijn scherm. De melding bleef en verdween niet. Nadat ik ongeveer 25 km heb gereden en tot stilstand kwam, begonnen de andere meldingen. ABS (geel), transmission fault (rode tandwiel) run flat indicator (geel) met in het scherm. Op mijn navigatiescherm verschenen tekst meldingen zoals 'drive moderatly' en 'do not stop engine'. Uiteindelijk gingen de meldingen weg en deed ik de auto uit. Ik kreeg hem niet meer aan. De voetrem werd hard en de auto wou niet starten. Navigatiescherm was zwart. Na 5 minuten deed ik weer een poging, toen ging de auto aan. De meldingen waren weg, maar 1 nieuwe melding kwam ervoor terug, namelijk het gele motorlampje met de tekst 'engine fault reduced power'. Ik reed terug naar huis maar merkte dat de auto steeds zwakker werd en dat het vermogen minderde. Elektronica deed ook raar, mijn datum en tijd werd zomaar gereset. Daarbij kwam de accu pictogram weer terug, niet rood maar geel nu .Uiteindelijk gelukt om dichtbij huis te parkeren omdat ik het gevoel had dat ik het niet zou redden.

Ik ben bang dat het een miskoop is. Ik hoop dat het alleen de accu is en dat die meldingen daarmee te maken hebben. Hebben jullie hier ervaring in? Want de auto reed daarvoor perfect en had geen problemen. Hoor graag van jullie! Alle tips en ervaringen zijn welkom!

Alvast bedankt en groetjes,

Samuel
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”