BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Olie in inlaatsysteem

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
elsteff1385
Neutraal
Posts: 19
Joined: 19 May 2008 07:36

Olie in inlaatsysteem

Post by elsteff1385 »

Hi luitjes,

Kheb n E34 touring M50 uit '93.

Laatste ontdekte ik dat er best wat olie in mn luchtfilter, gasklephuis, en inlaatspruitstuk zit. Al n tijdje waarschijnlijk, want hij verbruikt best wat olie in n maand (ong n liter, niet extreem veel).

Ik denk dat de olie afkomstig is van 2 luchtslangen die met een kunststof nippel dichtbij het VANOS systeem zitten (bovenkant van de motor). Een slang loopt naar het gasklephuis (de dikke) en de ander loopt naar de onderkant van het inlaatspruitstuk (het dunne slangetje).

Ik verwacht dat er iheets mis is met t vacuum-systeem. Hoe kan ik dit het beste troubleshooten, of waar moet ik naar op zoek? Ik zag een vacuum-pomp onder het spruitstuk zitten. Kan daar iets mis mee zijn?

Bedankt alvast!

Redhead
2e Versnelling
Posts: 298
Joined: 27 May 2013 22:05
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: Olie in inlaatsysteem

Post by Redhead »

Misschien heb je hier wat aan.
http://www.vanos-bmw.com/
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
Post Reply

Return to “1988 - 1996 (E34)”