BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Achterruitverwarming werkt niet

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
fingigs
Neutraal
Posts: 3
Joined: 08 Feb 2014 19:44
Type Auto: BMW 520i E34

Achterruitverwarming werkt niet

Post by fingigs »

Hallo, Mijn BMW 520 touring heeft een defect aan de achterruitverwarming. Hij doet het niet. De schakelaar meet 5,6 vdc, Dashboardverlichting werkt wel, tijdens in en uitbouwen en testen deed hij het even, daarna niet meer. De dealer zegt dat er geen relais tussenzit, alleen een of ander electronisch regelkastje. Heeft iemand een idee aan de hand van deze info wat het zou kunnen zijn? Bedankt alvast..

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: Achterruitverwarming werkt niet

Post by DannysedanE36 »

Hoi touringrijder. Dat is één vd probleempjes die zich op den duur voordoen. De E34, ook bij de sedan, kent problemen door een kabelbreuk bij de achterklep/kofferdeksel.
Ik heb hetzelfde probleem + dat m'n elektrische klepontgrendeling het ook laat afweten. Test de kabelboom(er zijn er 2) door deze te bewegen/verleggen(ligt hij bv rechts vh scharnier, leg hem links) en kijk of het probleempje is 'opgelost'. Wat ook kan, is het elektrische schema erbij, de draad(kleurcode) op zoeken en in deze over een bepaalde lengte vernieuwen.Of je zal de hele kabelboom door een 'nieuwe' moeten vervangen. Overigens moet ik er ook nog mee bezig bezig(heb al een kabelboom van een jonge sloper). Groeten, Danny

Topic Author
fingigs
Neutraal
Posts: 3
Joined: 08 Feb 2014 19:44
Type Auto: BMW 520i E34

Re: Achterruitverwarming werkt niet

Post by fingigs »

Hoi Danny, Dank je! Een vriend van mij heeft dezelfde auto met hetzelfde probleem als jij gehad. Dat had ik al gecontroleerd. Ik ben er nu achter dat het probleem waarschijnlijk zit in een los contact ergens in de auto. De motor start soms ook slecht en loopt dan een tijdje onregelmatig. Een breuk ergens denk ik.
Post Reply

Return to “1988 - 1996 (E34)”