BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Problemen met onze 5 serie (525i) uit 1989

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Kirsten_
Neutraal
Posts: 9
Joined: 19 Oct 2011 15:40
Type Auto: 5 serie 525i incl. M ('89) en Z4 2.0 Roadster ('06)
Location: Alkmaar
Age: 32

Problemen met onze 5 serie (525i) uit 1989

Post by Kirsten_ »

Ik heb dit bericht ook al bij voorstellen neergezet, maar omdat hier de mede 5serie fans zijn, probeer ik het ook hier :

Onze BMW 5 serie staat op het punt van overlijden. Hij heeft natuurlijk nogal wat ouderdoms-kwaaltjes gehad, maar het volgende probleem doet hem toch wel de strop om; :nou: De accu loopt continu leeg, door een probleem in de deurvergrendeling en elektronica van de auto. Verschillende monteurs en experts hebben hiernaar gekeken maar willen de tijd niet nemen of hebben de kennis niet om het probleem op te lossen.

Mijn moeder heeft hier voordat dit bekend werd ook nog een brief over geschreven naar een kennis van ons. Zie hieronder.

Even voorstellen: Een gezin ( moeder en 3 kids) met als boegbeeld een vader/partner die fanatiek fan/ rijder van BMW ( 525i en motor K1200RS) was. Hij overleed 6 jaar geleden en liet als erfenis achter de BMW van 22 jaar oud: Een mooie, snelle, comforabele maar vooral veilige auto; voor het gezin gekocht 20 jaar geleden. Natuurlijk willen wij niets liever dan deze erfenis voor de deur houden, maar de laatste tijden geeft deze beamer veel problemen waarbij wij vrezen voor ....

Om een kort overzicht te geven:
* 3 x nieuwe accu ; problemen met continu leeglopen zonder duidelijke oorzaak. Tot op het punt dat de auto echt niet meer kan starten.
* Dynamo in orde, zekering nummer 20 geeft problemen volgens de ANWB
* Dashboard meters vallen soms tijdens het rijden plotseling weg
* Periode gehad dat bij het aandoen van het licht, de deuren automatisch op slot gingen
* APK ( december 2010) te verwachten problemen ; uitlaat en twee banden versleten. Deze moeten worden vervangen
* De deur rechts achter is flink beschadigd. Het liefst doen wij hier ook iets aan
* Af en toe heel moeizaam starten, ook nadat er een lange afstand mee is gereden. Ook nadat de accu afgekoppeld is geweest
* Autoalarm gecheckt; zou geen accu problemen moeten geven.
* Diverse garages hebben inmiddels het accu probleem aanhoort, maar niemand weet het antwoord of wil/kan er de tijd niet voor uittrekken om het probleem te vinden
* Gereden afstand +/- 172.000

Wij zouden heel graag uw advies over deze situatie willen hebben: Is het mogelijk vooral ook financieel om onze BMW nog een kans te geven? Of investeren in dit oudje geen goede optie? En hierbij is vooral het opstarten het belangrijkste punt, daarna de eventuele slijtage problemen.

Hoopvol afwachtend...


Nu Voel je hem waarschijnlijk al aankomen.. Ik ben ontzettend hard op zoek naar iemand die ons kan helpen met deze problemen! Als je mij kan helpen laat het mij alsje-alsje-alsjeblieft weten!

MAd
3e Versnelling
Posts: 521
Joined: 16 Nov 2009 16:49
Type Auto: 525i Touring E39

Re: Problemen met onze 5 serie (525i) uit 1989

Post by MAd »

Hallo beste Kirsten,

Zie mijn reactie elders van dit forum.

Met vriendelijke groet,

Ad
Post Reply

Return to “1988 - 1996 (E34)”