BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

MOTOR HOUDT IN NA KICKDOWN op LPG

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
marcus525tds
1e Versnelling
Posts: 81
Joined: 26 Oct 2008 14:39
Type Auto: e34, 530i en e39 523i
Location: lichtenvoorde

MOTOR HOUDT IN NA KICKDOWN op LPG

Post by marcus525tds »

hALLO ALLEMAAL,

Mijn E34, 530i (6 cilinder) houdt in na kickdown.
Het enige wat ik veranderd heb is een nieuwe (tuning)chip ingebouwd. Op benzine rijdt hij perfect, alleen op gas houdt hij bij hoog toeren (vanaf 4000 rpm) in.
De chipboer vertelde mij dat gas afstelling niet goed ingestelt is. Echter hieraan is niets veranderd en dat deed hij voor de chip wel goed. Nu kan ik mij best voorstellen dat met de nieuwe chip alles ff opnieuw ingereden moet worden... ik merk nu ook dat na een tijdje op hoog toeren te rijden, de auto ook beter rijdt bij die hoge toeren. Maarja, t is een automaat en die schakelt de toeren laag..en waar kan ik nu ff op 6000 rpm rijden.
Voordat ik naar duitsland op de autobahn ga en het daar uitprobeer en misschien meer kwaad dan goed aanricht, wil ik graag jullie meningen cq reacties horen over wat het nog meer kan zijn en of het idd een kwestie van inrijden is?
Inmiddels rijdt hij tot 4000rpm wel rustig, maar als ik de kickdown intrap, houdt de motor nog steeds in en als ik dan het gas iets loslaat, dan reageert hij drirect door rustig te draaien, maar de power is er dan nog niet.

ik dank jullie alvast voor jullie reacties!

marcus
Last edited by marcus525tds on 28 Feb 2013 12:19, edited 1 time in total.

Topic Author
marcus525tds
1e Versnelling
Posts: 81
Joined: 26 Oct 2008 14:39
Type Auto: e34, 530i en e39 523i
Location: lichtenvoorde

Re: MOTOR HOUDT IN NA KICKDOWN op LPG

Post by marcus525tds »

even wat aanvullende info:
Op benzine rijdt hij dus perfect, super vermogen en alles, maar zodra ik op gas omschakel, dan moet ik langzaam het gas doseren en dan trekt hij normaal door tot 4000 rpm. Daarboven en wanneer ik via de kickdown meer toeren ga maken, dan stottert de motor, is het vermogen weg. Het is net of hij dan geen brandstof of zuurstof krijgt.
Het lijkt mij dat het niet de lmm of krukassensor is, omdat hij bij benzine wel goed reageert. Een ook verbrande kleppen kan ik om die reden uitsluiten. Het moet in relatie tot het gas staan, maar waarom pas bij vol vermogen? En waarom nu er een andere chip inzit?
Als ik staionair de motor aan het draaien heb, dan reageert de motor zonder problemen tot 6500 rpm. Als ik het toeren ineens laat oplopen naar 6000rpm, dan houdt hij soms idd in, op 4000 - 4500 rpm, maar daarboven trekt hij weer normaal door.
Wie kan mij helpen? Een ervaring, een idee, zelfs een bevestiging in wat ik denk dat het juist is, alles is welkom, zodat ik daar weer verder mee kan denken waar het aan kan liggen. Ik wil het begrijpen, voordat ik hiermee naar een garage ga.( als ik er zelf niet uitkom dan).

mvg

Marcus

Topic Author
marcus525tds
1e Versnelling
Posts: 81
Joined: 26 Oct 2008 14:39
Type Auto: e34, 530i en e39 523i
Location: lichtenvoorde

Re: MOTOR HOUDT IN NA KICKDOWN op LPG

Post by marcus525tds »

Nou, voor de apk heb ik de chip even weer vervangen door het orgineel en daarna weer terug geplaatst.
Nu werkt alles weer naar behoren, vermogen zoals het hoort en trekt door tot max. rpm
Waaraan het heeft gelegen...geen idee...ik weet zeker dat de chip er goed in zat...maar dat is het enige wat is verandert.

voor iedereen die er wat aan heeft??

Succes

WdePundert
3e Versnelling
Posts: 631
Joined: 07 Aug 2011 14:06
Type Auto: 118I
Contact:

Re: MOTOR HOUDT IN NA KICKDOWN op LPG

Post by WdePundert »

Mooi dat het uiteindelijk toch goed gekomen is. :ja:
Verba volant, scripta manent.
Post Reply

Return to “1988 - 1996 (E34)”