BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Tool te leen om de krukasmoer los te krijgen bij een 540

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
beeMdoubleyou
Neutraal
Posts: 24
Joined: 01 Feb 2013 14:25
Type Auto: 540I exe

Tool te leen om de krukasmoer los te krijgen bij een 540

Post by beeMdoubleyou »

Hallo mede beemers,

Heeft iemand een tool te leen om de krukasmoer los te krijgen bij een 540 omgeving 020 ?
Ik doel op iets like https://www.youtube.com/watch?v=_mFwPwVwc9o

Gr. Eduard

Topic Author
beeMdoubleyou
Neutraal
Posts: 24
Joined: 01 Feb 2013 14:25
Type Auto: 540I exe

Re: Tool te leen om de krukasmoer los te krijgen bij een 540

Post by beeMdoubleyou »

Bijna een maand verder en eea meer te weten gekomen over de BMW techniek. Het verhaal in het kort: na veel zoeken wat voorbeelden gevonden en een plaat staal gemaakt met een gat van 50 mm erin en 8 gaten voor de bouten op de poelie. Als je de krukas bout eenmaal los hebt dan kan je zo ongeveer de hele wereld aan. een kleine tip: neem een steek / ring sleutel 27 en slijp het steek gedeelte ervan af. ring op de bout plaatsen en met een stijgerpijp van 2 meter komt deze wel los. op de voorbeelden op internep maken ze de plaat richting de dynamo en ik heb deze de andere kant op gemaakt met 1 gat waar ik een M8 bout kon plaatsten en een balk eronder rustende op de carterpan.

Ik had 1 geluk bij het vervangen van de kettinggeleiders was dat de ketting geen tandje was verplaatst dus de nokassen (vanos) tov de krukas nog op tijd stonden.

Voor iedereen met kennis van sleutelen is dit zeker een uitdagende klus. nog meer in combi met geen tijd en 2 kinderen ;-)

Succes, Eduard

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Tool te leen om de krukasmoer los te krijgen bij een 540

Post by Speedy540 »

Die zit meestal wel goed vast ja. let wel dat je hem weer op moment vast zet. ;)
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”