BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Ruitensproeiers

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
lekkerebert
1e Versnelling
Posts: 55
Joined: 29 Apr 2014 20:55
Type Auto: E39 530i Touring 2002
Location: Elsloo (L)
Age: 43

Ruitensproeiers

Post by lekkerebert »

Beste kenners,

De ruitensproeiers (en de koplampsproeiers) voor en achter van mn E39 doen niets meer.
Het kleine witte reservoir voorin is vol, en het reservoir dat ergens uit t zicht zit, waarop de zwarte vulhals op uitkomt bevat op zn minst twee liter.

Ik hoor t pompje niet lopen. Heb alle stekkertjes schoongemaakt, kabeltjes nagelopen, niks mis mee.
Vervolgens de zekeringen in het dashboardkastje nagelopen, die zijn allemaal nog heel. Nummer 2 en 4 toch maar even schoongemaakt, maar geen resultaat. Vervolgens alle zekeringen maar even opgepoetst, maar nog steeds geen resultaat.
Klopt t dat nrs 2 en 4 bij de ruitensproeiers horen?

Van het zekeringenkastje rechtsachterin de kofferbak, achter de subwoofer is het lijstje met nummers verdwenen, dus ik kan daar niet zien welke zekering waarbij hoort. Heeft iemand nog zo'n lijstje?

Kan iemand me vertellen hoe de ruitensproeiers bij een touring precies werken? Heeft de sproeier achter zn eigen pompje?
En waarom zit er aan de bijrijderskant in de motorruimte zowel een wit reservoir als een zwarte vulopening voor ruitensproeiervloeistof? Is dit een bekend euvel?

Topic Author
lekkerebert
1e Versnelling
Posts: 55
Joined: 29 Apr 2014 20:55
Type Auto: E39 530i Touring 2002
Location: Elsloo (L)
Age: 43

Re: Ruitensproeiers

Post by lekkerebert »

Ben er al achter dat dat witte tankje dient voor het "Intensiev reinigen van de voorruit". Zoiets althans.
Kan t kloppen dat de ruitensproeierpomp naast het voorwiel aan de bijrijderskant zit?

Jos535i
Neutraal
Posts: 20
Joined: 16 Mar 2011 19:37
Type Auto: BMW 535i (E39)

Re: Ruitensproeiers

Post by Jos535i »

Dat klopt inderdaad. Kunststof spatscherm verwijderen om erbij te komen. Gaat heel gemakkelijk.

Topic Author
lekkerebert
1e Versnelling
Posts: 55
Joined: 29 Apr 2014 20:55
Type Auto: E39 530i Touring 2002
Location: Elsloo (L)
Age: 43

Re: Ruitensproeiers

Post by lekkerebert »

Toch nog even deze vraag: heeft iemand de lijstjes die bij de zekeringkasten in het dashboardkastje en achter in de bagageruimte horen? Bij mijn auto zijn deze weg, ik zou ze toch graag gewoon achter de hand hebben.
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”