BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

een paar problemen

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
misterrikky
Neutraal
Posts: 6
Joined: 15 Mar 2015 17:58
Type Auto: e39

een paar problemen

Post by misterrikky »

hallo alle ik heb een paar problemen

ik heb een touring gekocht een 523 uit 2000 met 280000 op de teller al flink wat maar ziet er nog knap uit
nu heb ik een paar dingen die ik met jullie hulp op wil lossen

1 De auto zegt dat me remblokken op zijn maar dat is niet zo nou is het zo dat ik alleen aan de rechterkant censor draden zie klopt dit
of moeten die op alle vier de wielen zitten

2 de auto wil soms niet aan gaan sla aan en meteen weer uit wat kan dit zijn

3 soms zakt hij door zijn rechter luchveer 200 km niet dan in eens wel auto hang recht wel iets lager

stefan2m
Neutraal
Posts: 19
Joined: 18 Jan 2012 13:18
Type Auto: e46 320i touring (m54)
Location: Groningen
Age: 40

Re: een paar problemen

Post by stefan2m »

1.
Remblokken horen links en rechts gelijk te slijten, dus heb je per as maar één sensor.
Uiteraard heb je wel op elke hoek een ABS stekker zitten.
Maar dat is dus normaal.

2.
Slaat dan niet aan, dan wel en meteen weer uit; altijd EERST uitlezen, dan verder kijken. Zit je in de regio Groningen, dan heb ik morgen of overmorgen wel even tijd om de stekker er op aan te sluiten.

3.
Uitlezen, geen melding in het dashboard?
[ external image ]
'01 e46 320i T - current
'98 e39 525tds T - R.I.P. | '94 e34 525iA T - sold | '96 e36 323i coupe - sold | '87 e32 735i (manual/m30) - sold | '88 e34 524td - sold

Topic Author
misterrikky
Neutraal
Posts: 6
Joined: 15 Mar 2015 17:58
Type Auto: e39

Re: een paar problemen

Post by misterrikky »

hoi
bij het starten sloeg hij vandaag meteen weer af niet aan te krijgen ik heb toen de luchmassmeter eraf gehaald
en nu starten lopen na mijn idee loopt hij zelfs beter zonder dan met de lmm
heb je dat ding echt nodig vraag ik me af
en is het goed om te blijven rijden zonder lmm



gr

hj2
1e Versnelling
Posts: 83
Joined: 08 Aug 2013 09:51
Type Auto: E39 530i Touring 2003

Re: een paar problemen

Post by hj2 »

Ik zou zeggen: rijd eens een tijdje zonder, en kijk wat je kwijt bent aan de pomp :-) Kun je altijd nog beslissen of je er een nodig hebt.

Zonder dollen: de Luchtmassameter is een essentieel onderdeel om de mengverhouding van de cilindervulling optimaal te krijgen. Natuurlijk heb je die nodig.

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: een paar problemen

Post by Speedy540 »

Wat gebeurd er als je de lmm bij draaiende motor los koppelt?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”