BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

MK! navigatievraag

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
e39ben
1e Versnelling
Posts: 58
Joined: 05 Jan 2013 02:29
Type Auto: 528i Touring

MK! navigatievraag

Post by e39ben »

Kort geleden een "nieuwe' oude navigatie-cdspeler gescoord op ebay.de
Alles werkt weer zoals het hoort, alleen toont de gps/cd mijn aktuele positie zo'n 300-500 meter verderop. Heel spannend, maar niet echt funktioneel. Inmiddels heb ik van alles geprobeerd om op het juiste 'spoor' te komen, maar het wil niet lukken.

Iemand een idee?

hj2
1e Versnelling
Posts: 83
Joined: 08 Aug 2013 09:51
Type Auto: E39 530i Touring 2003

Re: MK! navigatievraag

Post by hj2 »

Google even op 'geheim menu' voor de navigatie. Hier zit een optie in waarmee je het systeem kan justeren. Ga op een bekende locatie staan (kruising) en dan je GPS resetten, voila!

Veel gebruiken van de navigatie lost hetzelfde probleem ook gewoon op, maar duurt langer.
Succes iig!

Topic Author
e39ben
1e Versnelling
Posts: 58
Joined: 05 Jan 2013 02:29
Type Auto: 528i Touring

Re: MK! navigatievraag

Post by e39ben »

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een complete beschrijving gevonden met uitgebreide instellingen na een wissel van de cd-speler. Naast idd de kruispunt-instelling moeten ook de gps-ontvanger e.d. opnieuw gekalibreerd worden... Mooi klusje :)

Topic Author
e39ben
1e Versnelling
Posts: 58
Joined: 05 Jan 2013 02:29
Type Auto: 528i Touring

Re: MK! navigatievraag

Post by e39ben »


hj2
1e Versnelling
Posts: 83
Joined: 08 Aug 2013 09:51
Type Auto: E39 530i Touring 2003

Re: MK! navigatievraag

Post by hj2 »

Die van mij was 60 km uit het lood geslagen...
Gewoon rijden met het ding aan heeft 't opgelost. Toen ik weer een nieuwe MK4 kreeg bleef er een offset van 60 meter na kalibratierit. Deze kreeg ik keurig weg met het markeren van een kruising.

Aan een GPS ontvanger hoeft niks gekalibreerd te worden. Als deze en fix heeft, heeft hij positie en kun je de offset in de navi software compenseren...

Succes!
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”