BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Auto start niet

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
wiebe1991
Neutraal
Posts: 26
Joined: 16 Sep 2014 11:37
Type Auto: BMW 525 TDS Reihe E39
Location: Gorredijk
Age: 33

Auto start niet

Post by wiebe1991 »

Ik heb een tijdje terug een 525 TDS Reihe AUT station gekocht..
Deze auto had er een klein accutje opstaan waar mij gereden kon worden.. hij was te licht en wilde na een tocht van 40 km ook niet meer starten op die accu..

Ik heb toen mijn Dikke accu uit mijn andere BMW 525TDS sedan gehaald.. deze auto wordt elke dag gebruikt.
met deze accu heb ik een dag gereden. maar 10 km voor mijn woning vielen de radio en lichten langzaam uit. thuis aangekomen
is de auto uitgevallen. deze accu is gewoon leeg getrokken. (Dynamo stuk)

Ik heb die accu opgeladen en in mijn dagelijkse gezet ivm mobiliteit (werk)..

ik heb nu een goede 71AH geregeld echter als ie vol is brand het dashboard even en gaat de radio aan.
Als ik de sleutel omdraai is het tik, tik.. hij doet geen slag..

Nu is mijn vraag. is de Accu veel te licht.? of is er een ander probleem waar jullie aan denken..?

De polen sluiten strak aan. en alle bedrading zit er ook goed vast.

Ik hoop spoedig iets van iemand te horen.
Met vriendelijke Groetjess,

Wiebe van den Bosch

ik rijd BMW 525 TDS E39 Reihe

rosoli
Neutraal
Posts: 11
Joined: 29 Dec 2013 11:28
Type Auto: E39 535i executive

Re: Auto start niet

Post by rosoli »

Goedemorgen,

Het lijkt de massakabel, ik heb t net ff doorgespit en kwam dit tegen:
http://www.bimmerportal.nl/forum/viewto ... 7&p=475347

Groet,
Robbert

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Auto start niet

Post by Speedy540 »

Moet er in een tds geen 95ah accu liggen? Is bij de e34 tds wel het geval namelijk.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

e39ben
1e Versnelling
Posts: 58
Joined: 05 Jan 2013 02:29
Type Auto: 528i Touring

Re: Auto start niet

Post by e39ben »

Jip, 95 Ah, zo ook in mijn vorige auto, een e30 324 TD!

Topic Author
wiebe1991
Neutraal
Posts: 26
Joined: 16 Sep 2014 11:37
Type Auto: BMW 525 TDS Reihe E39
Location: Gorredijk
Age: 33

Re: Auto start niet

Post by wiebe1991 »

Thnx..! allemaal.. ik heb afgelopen weekend de accu van mijn eigen 525 sedan in de station gezet.. deze startte gelijk. en heb
het geheel even doorgemeten. de dynamo was stuk dus heb die gelijk omgezet.. de auto loopt en start prima... Alleen als warm is moet hij veel slagen doen om hem aan te slingeren..
Met vriendelijke Groetjess,

Wiebe van den Bosch

ik rijd BMW 525 TDS E39 Reihe

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Auto start niet

Post by Speedy540 »

Ik zou eens kijken of je tussen je pomp en filter geen terugslag klep kan plaatsen. Mogelijk heb je dat probleem dan ondervangen.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
wiebe1991
Neutraal
Posts: 26
Joined: 16 Sep 2014 11:37
Type Auto: BMW 525 TDS Reihe E39
Location: Gorredijk
Age: 33

Re: Auto start niet

Post by wiebe1991 »

Ik zal er even naar kijken Speedy.. echter vermoed ik niet dat dat de oorzaak is. als hij koud is start hij gelijk. lleen als hij even gelopen heeft niet.. Ik had ook al even gegoogled en kwam ook iets tegen van de kruk en/of nokkenas sensor(en)..

Bij het lezen van dit verhaal.. denk je dan nog steeds aan een terugslag klep.? ik hoor het graag..
Met vriendelijke Groetjess,

Wiebe van den Bosch

ik rijd BMW 525 TDS E39 Reihe

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Auto start niet

Post by Speedy540 »

Kort gezegd ja.

Lang gezegd. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit een sensor zou kunnen zijn. Naar mijn beleving zou de storing zich dan ook moeten voordoen wanneer de auto koud is. Maar het kan natuurlijk geen kwaad de sensoren door te meten om te kijken wat de Ohmse waarden zijn.

Ik weet niet hoeveel het blok heeft gelopen en wanneer de verstuivers voor het laatst zijn nagekeken. Ze moeten namelijk bij een bepaalde druk openen. Het kan zijn dat door vervuiling en of ouderdom deze drukken per verstuiver gaan verschillen. Hierdoor kan je problemen krijgen bij het starten.

Heb je bij warme motor ook het gloei spiraal branden?

Wat je ook nog kan doen bij de warme start twee keer de tijd nemen om zogenaamd voor te gloeien. en dan kijken of hij in een keer wil starten.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

hj2
1e Versnelling
Posts: 83
Joined: 08 Aug 2013 09:51
Type Auto: E39 530i Touring 2003

Re: Auto start niet

Post by hj2 »

Hoe dat bij een diesel werkt weet ik niet, maar als bij een benzine een temperatuursensor van b.v. de koelvloeistof stuk is, kan dat vergelijkbare problemen geven. Vanwege de foute temperatuur probeert de compter het mengsel aan te passen wat resulteert in extreem rijk (of arm) lopen.

Topic Author
wiebe1991
Neutraal
Posts: 26
Joined: 16 Sep 2014 11:37
Type Auto: BMW 525 TDS Reihe E39
Location: Gorredijk
Age: 33

Re: Auto start niet

Post by wiebe1991 »

@ Speedy. Het Blok heeft net 400.000 gelopen en loopt super mooi. De verstuivers kunnen het volgens mij niet zijn want dat heb ik eerder gehad met een andere auto. dan heb je er met het koud starten ook last van.

Bij een Warme motor brand de spiraal niet.

En ik heb diverse dingen geprobeerd met starten. zo heb ik extra lang gewacht, zo heb ik lang gewacht sleutel terug gedraaid en weer omgedraaid en starten. starten met een beetje pompen met het gas.. alles heeft hetzelfde effect. GEEN VERBETERING DUS.

hij krijgt echter wel genoeg diesel want als hij begint te lopen dan komt er flink wat rook uit. en stinkt het naar diesel..
Met vriendelijke Groetjess,

Wiebe van den Bosch

ik rijd BMW 525 TDS E39 Reihe

Topic Author
wiebe1991
Neutraal
Posts: 26
Joined: 16 Sep 2014 11:37
Type Auto: BMW 525 TDS Reihe E39
Location: Gorredijk
Age: 33

Re: Auto start niet

Post by wiebe1991 »

A hj2.

Volgens mij heb je daar met een diesel niks mee te maken..
Als ik het mis heb hoor ik het graag maar volgens mij niet..
Met vriendelijke Groetjess,

Wiebe van den Bosch

ik rijd BMW 525 TDS E39 Reihe
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”