BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bmw E39 520i Motor valt soms uit en hikt.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
MikeAsparuhov
Neutraal
Posts: 3
Joined: 06 Sep 2015 16:57
Type Auto: Bmw E39

Bmw E39 520i Motor valt soms uit en hikt.

Post by MikeAsparuhov »

Ik heb een probleem met mijn bmw e39 520i automaat Met vanos uit 1996.

Het probleem deed zich voor toen ik bij de tankstation drinken ging halen en ik liet de auto aan staan en toen ik terug kwam stond de auto uit.
Alle lampen werkte en na 1x starten starten liep de auto weer alsof er niks aan de hand was. paar dagen later viel de auto uit tijdens het rijden. soms was de auto eventjes niet meet aan te krijgen.
Uit laten lezen en kwam uit lucht massa meter.
LMM vervangen voor een nieuwe en alsnog geen verschil.
Dynamo gereviseerd en alsnog geen verschil.
Brandstof filter vervangen oliefilter vervangen en olie ververst maar het probleem blijft zich voor doen.
Krukas sensor is ook vervangen en nogsteeds geen verschil.
Tot de dag vandaag wil de auto soms uit vallen tijdens het rijden maar springt na een halfe seconde weer aan. Als ik stil sta soms valt de auto zomaar uit ( soms ook als ik langzaam rijd) De olie en accu lampje branden als de motor uitvalt. Heb de auto meerdere keren laten uitlezen maar kwam niets uit.
Dus nu zit ik met mn handen in me haren.
Iemand Die dit probleem herkent of heeft meegemaakt?
Hoor ik graag van jullie.

lekkerebert
1e Versnelling
Posts: 55
Joined: 29 Apr 2014 20:55
Type Auto: E39 530i Touring 2002
Location: Elsloo (L)
Age: 43

Re: Bmw E39 520i Motor valt soms uit en hikt.

Post by lekkerebert »

Herken het, niet van een BMW, maar een Citroen C3. Accu was kapot; niet leeg maar kapot.
Gaf allerhande gekke storingen in de loop van een dik halfjaar en de garage (leasebakkie) heeft zich mottig gezocht.
Probleem was pas opgelost toen dat kreng niet starten wilde in onze oprit; dat was op een zondag en de garage was niet bereikbaar. Ik heb toen zelf de accu uit onze renault 19 omgezet in de Citroen en alle gekkigheid was verdwenen.

Topic Author
MikeAsparuhov
Neutraal
Posts: 3
Joined: 06 Sep 2015 16:57
Type Auto: Bmw E39

Re: Bmw E39 520i Motor valt soms uit en hikt.

Post by MikeAsparuhov »

bedankt voor de informatie Bert.
Maar het lijkt me toch sterk dat de auto afslaat als de auto stationair loopt en ook op de autobaan hikt, en gelijk weer aan slaat Door de accu?

lekkerebert
1e Versnelling
Posts: 55
Joined: 29 Apr 2014 20:55
Type Auto: E39 530i Touring 2002
Location: Elsloo (L)
Age: 43

Re: Bmw E39 520i Motor valt soms uit en hikt.

Post by lekkerebert »

Hebben we met die C3 ook gehad hoor, en wel gekkere dingen, zoals af en toe kortstondig uitvallen van verlichting, boordcomputer en radio, niet willen starten/ratelend startmotorrelais, vooral bij warme motor, of wel rondgaan van de startmotor en zoemende brandstofpomp, maar geen ontsteking, na starten 1800 rpm stationair lopen, en ik vergeet vast nog wel wat... de garage werd er knetterbek van :duh:

Dat wil overigens niet zeggen dat dit probleem bij jouw auto hetzelfde is he, maar als je de accu wisselen kunt, kun je t wel uitsluiten.

Overigens, nu ik er wat langer over nadenk, een maand of 4 voor die gefrituurde accu is wel de dynamo van die C3 (pas 5 jaar oud en pas 90.000 gelopen, kwaliteit...) nog vervangen omdat die een piepend geluid maakte. Mogelijk heeft de kapotte accu daar wat mee te maken gehad.

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Bmw E39 520i Motor valt soms uit en hikt.

Post by Speedy540 »

Zou inderdaad even de voltage meten. als de spanning onder de 8 volt komt vind de wagen zit niet fijn weet ik uit ervaring.

Wat je ook kan controleren of bij stationair draaiende motor 14.2 volt op de accu polen staat. Als dit niet het geval is dan kan het zomaar zijn dat je spanningsregelaar op je dynamo stuk is. (koolborstels te kort)
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
MikeAsparuhov
Neutraal
Posts: 3
Joined: 06 Sep 2015 16:57
Type Auto: Bmw E39

Re: Bmw E39 520i Motor valt soms uit en hikt.

Post by MikeAsparuhov »

De dynamo is gereviseerd en de koolstof borstels ook.
De auto hoort toch nogmaar ook op de dynamo te rijden ipv de accu?

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Bmw E39 520i Motor valt soms uit en hikt.

Post by Speedy540 »

Dat klopt. Echter als de dynamo zijn werk niet lekker meer doet dan neemt accu dat deel wel over.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”