BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

520i 2001 slaat niet meer aan!!

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
THeM1971
Neutraal
Posts: 6
Joined: 11 May 2015 09:48
Type Auto: BMW 520i Touring E39

520i 2001 slaat niet meer aan!!

Post by THeM1971 »

Hi all, heb een probleem met onze bmw.
Van de week in de ochtend de auto gestart en viel eigenlijk gelijk weer uit, na nogmaals proberen geen leven meer in te krijgen.
Als ik nu lang door start wil hij net niet aanslaan hij pruttel en je ruikt benzine dus pomp lijkt te werken.
Nu heb ik een soort gelijk iets gehad met onze saab en hier was toen de nokkenas sensor defect, maar geld dit voor een 520i ook?

Lees diverse zaken zoals met een nokkenassensor moet hij nog wel draaien maar met een defecte krukas sensor slaat hij echt niet meer aan.
Tevens kan ik ook geen connectie meer met de auto krijgen als ik hem wil uitlezen, nu kan het natuurlijk ook aan me laptop liggen maar voorheen ging het altijd wel.

Heeft iemand tips hoe uit te sluiten wat het zou kunnen zijn, inmiddels de accu ook aan de druppelaar misschien dat het aan een te zwakke accu ligt maar daar heb ik me twijfel over.
Als vast bedankt
Gr Harald

Topic Author
THeM1971
Neutraal
Posts: 6
Joined: 11 May 2015 09:48
Type Auto: BMW 520i Touring E39

Re: 520i 2001 slaat niet meer aan!!

Post by THeM1971 »

Hi, ben weer een stap verder maar loopt nog steeds niet grrr.
Heb de accu opgeladen maar dat was niet het probleem!
Inmiddels me uitlees laptop ook weer aan de praat maar er komt niet 1 melding naar voren?

Nou lijkt mij dat als de krukas- of nokkenassensor defect is dat er iets in het log moet staan hierover correct me if iam wrong.
Start motor lijkt mij hem ook niet te zijn die draait netjes rond en de auto lijkt ook te willen aanslaan maar net niet.

Nou weet ik niet of je een melding in de dme krijgt als je brandstof pomp het niet doet maar zal deze ook eens gaan checken voor de zekerheid.
Mocht iemand een idee hebben of het ook eens gehad hebben hoor ik het graag.

Topic Author
THeM1971
Neutraal
Posts: 6
Joined: 11 May 2015 09:48
Type Auto: BMW 520i Touring E39

Re: 520i 2001 slaat niet meer aan!!

Post by THeM1971 »

Yes its alive :D :D :D gisteren al de startmotor vervangen in de hoop dat het dat was maar toen deed hij het niet.
Vandaag toch maar eens verder gaan zoeken en gewoon de bougies eruit gehaald om te kijken naar de status.
Helemaal vol met benzine/vettig, heb ze alle 6 even schoon gemaakt en toen weer proberen en jawel hij loopt weer heerlijk eerst ff dikke witte pluim uit de uitlaat van alle benzine maar daarna weer lopen als een zonnetje.

Wat ik denk wat er is gebeurd, maar weet ik niet zeker is dat de motor niet meer rond gestart werd door een half niet werkende startmotor en er wel benzine werd ingespoten.
Hierdoor verzoop hij en kreeg hem niet meer aan, met schoonmaken had hij waarschijnlijk net ff genoeg vonk waardoor de rest weer mooi schoon gebrand is.

Heb zojuist de oude nog even getest en de ene keer komt hij wel naar buiten en een andere keer niet het roteren doet hij wel alleen naar buiten weigert hij bijna elke keer.
Dus denk zelf dat het een samen loop van omstandig heden was, maar blijft een vervellend iets als je niets kunt uitlezen en je auto doet het niet.
Wat mij betreft ik ben weer happy dat onze Beemer het weer doet.
groet Harald

e39ben
1e Versnelling
Posts: 58
Joined: 05 Jan 2013 02:29
Type Auto: 528i Touring

Re: 520i 2001 slaat niet meer aan!!

Post by e39ben »

mooi.
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”