BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Trillen bij middel hard remmen

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
JorritV
Neutraal
Posts: 4
Joined: 02 Apr 2015 13:34
Type Auto: 530d Touring E39

Trillen bij middel hard remmen

Post by JorritV »

Hallo allen,

Ik heb een vraag, mijn E39 530 touring trilt bij middel hard remmen. Als ik rustig rem heb ik nergens last van, ook als ik hard in de ankers moet gaat het remmen goed. Echter als ik middel hard rem dan trilt de auto, en met name het stuur heel erg en voor mijn gevoel wordt het erger.

Ik heb sinds hij begonnen is met trillen de schijven en blokken rondom vervangen, naven eerst goed schoongemaakt, op winter- en zomerbanden gereden dat maakt geen verschil.

De auto op de brug gehad en met een banden ijzer zitten wrikken, omdat ik dacht dat hij misschien speling had op de ophanging, maar heb geen speling gevoeld.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast heel erg bedankt.

Groet Jorrit

lekkerebert
1e Versnelling
Posts: 55
Joined: 29 Apr 2014 20:55
Type Auto: E39 530i Touring 2002
Location: Elsloo (L)
Age: 43

Re: Trillen bij middel hard remmen

Post by lekkerebert »

Kan bijna niet in de banden, velgen, het balanceren, of in de schijven en blokken zitten.

Zijn de rubbers in het subframe nog OK? Als ze naar buiten kijken, gescheurd, of gortdroog zijn, mag je ze wel verdenken.
(laten) vervangen kan nooit kwaad, behalve voor je beurs. Daarna auto laten uitlijnen.

Iemand heeft me ooit verteld, dat bij de E39 de stabilisators nogal eens worden vervangen, dat lijkt dan de klachten te verhelpen.
Maar binnen een jaar of zeg 10.000 km ben je weer aan de beurt. Schijnt aan het subframe te liggen.

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: Trillen bij middel hard remmen

Post by DannysedanE36 »

Mogelijk één van de remzuigers niet helemaal gangbaar, ergens een wat meer weerstand. Heb je een idee dat het van links of rechts komt?
Vriend van me had het ook, hebben bij beide blokken de zuigers eruit gehad, licht gehoond en schoongemaakt. Geen last meeer gehad.
Groeten, Danny
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”