BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

1996 E39 528i stotterende start en vermogenverlies.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
MehmetUsta
Neutraal
Posts: 6
Joined: 12 Jun 2015 16:26
Type Auto: e38

1996 E39 528i stotterende start en vermogenverlies.

Post by MehmetUsta »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn 528i. Nadat ik gisteren mijn accu heb vervangen (en ik weet niet of dit de oorzaak is of niet) startte gisteren mijn 528i wat moeizaam. Het ging wat vaker aanslaan dan normaal en ging een beetje stotterend aan. Ook merk ik wat vermogenverlies (vooral na de 3000 toeren heb ik het gevoel dat het niet optrekt).

Ik heb de auto naar een garage gebracht en daar hebben ze het uitgelezen met Delphi Cars en de enige merkwaardige foutmelding was een defecte krukassensor / tellerpositie. Nu zou je denken dat dit genoeg indicatie is om verder te gaan, echter is het vreemd omdat ik ongeveer 4/5 maanden geleden al de krukassensor had vervangen omdat die toen ook al defect was. Ook had ik het toen gekocht bij de BMW dealer. Zelfs na het wissen van de codes bleef krukassensor probleem terugkomen op het scherm.

Nu lees ik op internet dat universele uitleessoftware soms niet het verschil kan lezen tussen een defecte nokkenassensor en een krukassensor en ik wil zometeen niet iets voor niets vervangen.

Herkennen jullie deze symtonen en hebben jullie enig idee? Kunnen krukassensoren zo snel weer kapot gaan?
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”