BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Olie verbruik / vermogensverlies 525 E61

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Mikro525-E61
Neutraal
Posts: 1
Joined: 21 Jun 2020 18:47
Type Auto: BMW 525i E-61

Olie verbruik / vermogensverlies 525 E61

Post by Mikro525-E61 »

Hallo beste BMW liefhebbers,

Ik heb het volgende. In januarie j.l. heb ik een 525i E61 N52 met 218pk aangeschaft, bouwjaar 2005. Betreft een Duitse import, ik ben meteen gevallen voor de waanzinnige smoel van de auto met zijn M pakket en panoramadak. Zo erg zelfs, dat ik volgens mij heb zitten slapen met de proefrit.

Inmiddels zijn we een half jaar en diverse garagebezoeken verder helaas en heb ik toch wel wat zorgwekkende klachten:

Bij start (koud / warm) komt er steevast een flinke pluim uit de uitlaat - hij start ook erg moeilijk
Na de start, geeft hij zelf een dot gas, tot zeg maar 2000 toeren, een fractie, en dan gaat hij naar stationair
Motor wordt erg warm lijkt het, kan nergens een temp vinden, maar hij voelt in ieder geval erg heet steeds
Ik mis erg veel vermogen, eigenlijk voornamelijk bij het moment van gas los en weer op het gas, het is alsof hij verzuipt en schakelt ook niet meer terug, pas bij bijna vol gas gebeurd er wat. En dan komt hij boven de 4000 toeren ineens tot leven
Bij warme motor komt er ook rook uit de uitlaat bij stationair draaien en de auto stinkt


Auto is bij een garage geweest via de zaak waar ik hem gekocht heb, een ''BMW specialist'', maar is daar steeds eigenlijk slechter van terug gekomen dan dat het opknapte. Vermogen is tot 2x toe gedaald voor m'n gevoel. Daarbij was het olieverbruik bij aanschaf 1 liter per 800 - 1000km, toen ook terug geweest. Men zegt dat de klepstootrubbers vervangen zijn, peil bleef toen netjes op vol staan, maar ik was er niet gerust op. Mijn eigen garage in het dorp kwam later tot de conclusie dat de oliepeilsensor gewoon vol aan blijft geven, maar niks doet. Na aftappen van 2 liter gaf deze nog steeds vol aan...

Inmiddels zit ik met mijn handen in het haar en weet niet zo goed wat te doen. Hebben jullie evt suggesties / ideeen wat er aan de hand zou kunnen zijn? Of is dit zoeken naar een speld in een hooiberg..

Groeten, een bezorgde BMW liefhebber

Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”