BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Hellup! Control Display valt uit

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
webbeats
Neutraal
Posts: 3
Joined: 24 Nov 2012 11:26
Type Auto: BMW 535d

Hellup! Control Display valt uit

Post by webbeats »

Beste BMW rijders,

Ik rijd nu zo'n 8 maanden in een 535d Touring. Helemaal blij mee en nog niks mee gehad gelukkig, maar nu gaat er helaas toch iets mis. Sinds een paar dagen valt de Control Display vanzelf uit. De radio valt ook uit en de CD en DVD speler reageren niet meer. iDrive is dan dood.
Als ik de auto de volgende dag weer start doet de iDrive en de Control display het weer even. Soms vat hij na 2 minuten alweer uit, soms pas na een half uur. Het lijkt er op dat het nu steeds vaker en sneller gebeurt.

Ik heb voorafgaand aan het probleem niets aan de auto of aan de instellingen veranderd.

Dit is wat ik zelf heb geprobeerd:
- Auto geheel uitzetten en opnieuw starten. Geen effect.
- Andere navigatie-DVD geprobeerd. Geen effect.
- De eject-knoppen van de CD en DVD speler tegelijk inhouden samen met de aan/uit knop van de radio om zo te resetten (las ik ergens op het internet). Ook geen effect.

Voordat ik de auto naar de BMW dealer breng samen met 2 vuilniszakken geld en 3 goudstaven, hoop ik echt dat een van jullie me verder kan helpen! Iemand een goede suggestie?

Hartelijke groeten!

Frank

Topic Author
webbeats
Neutraal
Posts: 3
Joined: 24 Nov 2012 11:26
Type Auto: BMW 535d

Re: Hellup! Control Display valt uit

Post by webbeats »

Inmiddels is er een aantal klachten bijgekomen:
- Display valt nu iedere keer uit.
- Meldingen: hoge accu ontlading, raakt iedere keer datum en tijd kwijt, bluetooth valt uit.

Dit heeft allemaal met een te lage accuspanning te maken, na wat rond te informeren.

De BMW garage (BMW Amsterdam) heeft er net naar gekeken. Blijkt dat er een stroom lekkage is in rust (stilstand).Accu is goed, CCC is niet uit te lezen, waaruit ze concluderen dat de CCC defect is. Waarschijnlijk veroorzaakt de defecte CCC ook de lekstroom. Ze willen deze vervangen. Kosten 940 Euro incl. programmering!!! BALEN!

Waar ik bang voor ben is dat dit weer de start is van een vervelend en duur traject. Wat als het de CCC NIET blijkt te zijn? BMW Amsterdam neemt de CCC dan echt niet terug. Wat zouden jullie doen?

arnhem026
Neutraal
Posts: 7
Joined: 03 Oct 2012 19:51
Type Auto: Bmw 530D 2006

Re: Hellup! Control Display valt uit

Post by arnhem026 »

@Webbeats Heb je ook een bleutooth module in je auto ? Begin die anders eerst uit te bouwen. Als deze stuk zijn geeft het fout in je CCC aan waardoor die niet meer start. Je kan ook eventjes de stekkers van je CCC losmaken en ff de boel afstoffen met een compressor 9 van de 10 keer helpt dat ook. Als laatst raad ik je aan om een video op te nemen van je CCC met wat voor problemen er voorkomen en deze up te loaden op youtube.com

Ivan
Neutraal
Posts: 2
Joined: 23 Jul 2015 16:07
Type Auto: BMW E64 630i

Hellup! Control Display valt uit

Post by Ivan »

Hallo Allen !
Mijn idrive doet de jongste dagen ook erg vervelend, en valt uiterst regelmatig uit ... en start dan weer automatisch op vanaf het BMW (logo) scherm. Zo is het dan weer goed voor enkele minuutjes of soms meer dan een kwartier, maar dan gaat ie weer ... Ondertussen zelden of nooit met geluidsweergave.
Het is begonnen met het uitvallen van alle geluid (bij radio, bij cd, bij navigatie), dan weer geluid voor max 1 seconde en dan weer weg voor talrijke seconden, en dan weer, en weer ... Maar dit geluidsprobleem heeft zich dus beginnen uitbreiden naar het volledige systeem, waarbij deze alles uitvalt (navigatie, boordcomputer, muziek, enz.)

Wie herkent dit probleem ? Weet wat de oorzaak is ? En wat er aan kan gedaan worden ?

Mijn wagen is een E64 630i cabrio van 2006.

Alvast veel dank voor de helpende reacties !

RM525
Neutraal
Posts: 28
Joined: 01 Mar 2015 12:18
Type Auto: BMW 525 D

Re: Hellup! Control Display valt uit

Post by RM525 »

@webbeats,

Check eerst je bluetooth module eens, grote kans dat deze defect is.
koppel hem af en lus deze door.
De dealer heeft er een speciale stekker voor !!
Module ligt onder kofferbak mat tegen de achterbak aan, aluminium kleurig

RM525
User avatar

Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Posts: 1460
Joined: 08 May 2005 19:11
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race
Location: USER_TABLE
Age: 46

Re: Hellup! Control Display valt uit

Post by Mickroz »

Ivan wrote:Hallo Allen !
Mijn idrive doet de jongste dagen ook erg vervelend, en valt uiterst regelmatig uit ... en start dan weer automatisch op vanaf het BMW (logo) scherm. Zo is het dan weer goed voor enkele minuutjes of soms meer dan een kwartier, maar dan gaat ie weer ... Ondertussen zelden of nooit met geluidsweergave.
Het is begonnen met het uitvallen van alle geluid (bij radio, bij cd, bij navigatie), dan weer geluid voor max 1 seconde en dan weer weg voor talrijke seconden, en dan weer, en weer ... Maar dit geluidsprobleem heeft zich dus beginnen uitbreiden naar het volledige systeem, waarbij deze alles uitvalt (navigatie, boordcomputer, muziek, enz.)

Wie herkent dit probleem ? Weet wat de oorzaak is ? En wat er aan kan gedaan worden ?

Mijn wagen is een E64 630i cabrio van 2006.

Alvast veel dank voor de helpende reacties !
Wel in het juiste forum posten aub, dit topic is voor een 5 serie.
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”