BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

aankoop E61 520D

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Kobus
Neutraal
Posts: 1
Joined: 15 Mar 2015 16:53
Type Auto: BMW E61

aankoop E61 520D

Post by Kobus »

Hoi,

Wie kan mij helpen.
Op internet een zeer interessante E61 520D uit 2009 gevonden.

Nu lees ik veel over problemen met N47 motoren van BMW. Met betrekking tot de ketting.

motorcode: N47D20O0
tellerstand: 229.000 km

Volgens verkoper met originele motor.
staat te koop in Duitsland.

NU is mijn vraag. Valt deze motor onder het ketting probleem.
Kan ik preventief de ketting laten vervangen, inclusief modificatie zodat probleem verholpen is. Wat zouden hiervoor de kosten zijn.

Wie kan mij helpen wat to do.

RM525
Neutraal
Posts: 28
Joined: 01 Mar 2015 12:18
Type Auto: BMW 525 D

Re: aankoop E61 520D

Post by RM525 »

Hoi,

De 520d is een vier cilinder en deze hebben inderdaad de neiging om nog wel eens distribtiegeluiden te maken.
Wanneer dit zo is zal de motor moeten worden gedemonteerd omdat de ketting in het blok zit aan de achterzijde.

Dit is nogal een klusje en zal een paar dagen in beslag nemen.
Hoe je dit kunt voorkomen?
Helemaal voorkomen lukt toch nooit maar laat de auto eens beoordelen door een dealer, een goede monteur hoort het zo als de ketting lawaai maakt.

Onderhoudhistorie checken!!!
Zijn de beurten bij een dealer uitgevoerd en probeer eventueel dealer te bellen met de vraag of er bijzondere reparaties zijn geweest.
En wat is de eerste indruk, vaak stuurt je gevoel je al een bepaalde richting op.

succes ermee

gr
RM525
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”