Hoi,
Wie kan mij helpen.
Op internet een zeer interessante E61 520D uit 2009 gevonden.
Nu lees ik veel over problemen met N47 motoren van BMW. Met betrekking tot de ketting.
motorcode: N47D20O0
tellerstand: 229.000 km
Volgens verkoper met originele motor.
staat te koop in Duitsland.
NU is mijn vraag. Valt deze motor onder het ketting probleem.
Kan ik preventief de ketting laten vervangen, inclusief modificatie zodat probleem verholpen is. Wat zouden hiervoor de kosten zijn.
Wie kan mij helpen wat to do.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
aankoop E61 520D
Moderator: Moderator Team
Re: aankoop E61 520D
Hoi,
De 520d is een vier cilinder en deze hebben inderdaad de neiging om nog wel eens distribtiegeluiden te maken.
Wanneer dit zo is zal de motor moeten worden gedemonteerd omdat de ketting in het blok zit aan de achterzijde.
Dit is nogal een klusje en zal een paar dagen in beslag nemen.
Hoe je dit kunt voorkomen?
Helemaal voorkomen lukt toch nooit maar laat de auto eens beoordelen door een dealer, een goede monteur hoort het zo als de ketting lawaai maakt.
Onderhoudhistorie checken!!!
Zijn de beurten bij een dealer uitgevoerd en probeer eventueel dealer te bellen met de vraag of er bijzondere reparaties zijn geweest.
En wat is de eerste indruk, vaak stuurt je gevoel je al een bepaalde richting op.
succes ermee
gr
RM525
De 520d is een vier cilinder en deze hebben inderdaad de neiging om nog wel eens distribtiegeluiden te maken.
Wanneer dit zo is zal de motor moeten worden gedemonteerd omdat de ketting in het blok zit aan de achterzijde.
Dit is nogal een klusje en zal een paar dagen in beslag nemen.
Hoe je dit kunt voorkomen?
Helemaal voorkomen lukt toch nooit maar laat de auto eens beoordelen door een dealer, een goede monteur hoort het zo als de ketting lawaai maakt.
Onderhoudhistorie checken!!!
Zijn de beurten bij een dealer uitgevoerd en probeer eventueel dealer te bellen met de vraag of er bijzondere reparaties zijn geweest.
En wat is de eerste indruk, vaak stuurt je gevoel je al een bepaalde richting op.
succes ermee
gr
RM525