BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Aanschaf 525/523i

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
rspruijt
Neutraal
Posts: 1
Joined: 28 Mar 2015 14:52
Type Auto: BMW 525u E61 touring

Aanschaf 525/523i

Post by rspruijt »

Hoi,

Ik ben onervaren met aanschaf van gebruikte auto via een particulier, ben een ex-lease rijder.
Mijn verwachting is dat hier veel BMW kenners en enthousiaste rijders van BMW aanwezig zijn die mogelijk wat vragen kunnen beantwoorden :-)
Zijn er specifieke dingen waarop ik moet letten als ik een BMW525i / 523i uit 2009 met bijna 100.000km op de teller wil aanschaffen? Kan ik bijvoorbeeld bij deze KM stand een extra beurt of onderhoud verwachten? Kan ik via iDrive checken wat de staat van blokken en vloeistoffen is?
Andere random thoughts?

Bedankt voor de moeite,
Ruben

Olivinio
Neutraal
Posts: 1
Joined: 07 Apr 2015 12:37
Type Auto: BMW 532i E60

Re: Aanschaf 525/523i

Post by Olivinio »

Hoi,

Ik zou in ieder geval letten op:

Olie lekkage (met name achteraan het blok bij het schutboord even checken);
Speling op het stuur (draagarmproblemen);
Werkt alle elctronica naar behoren (ramen, navi, verlichting, eventueel open dak enz)

Je kan via de I drive in het menu op de I klikken. Vervolgens zit je dan in het instellingen menu. Van daaruit kom je bij de service info en andere instellingen. Daar vindt je ook of er al storingen zijn opgeslagen.
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”