BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW e60 535d Fuel pomp fault

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Szakalzwolle
Neutraal
Posts: 2
Joined: 01 Jun 2015 18:10
Type Auto: E60 535D

BMW e60 535d Fuel pomp fault

Post by Szakalzwolle »

Goedenavond,

Sinds een antaal weken heb ik gemerkt dat de auto niet zo soepel schakelt van 3 naar 4 (heb automaat). Tijdens Rijden op cruisecontrol toeren gingen iets omhoog en iets omlaag. Ik heb gelezen dat het torque converter is. Die zou ik binnenkort wisselen. Afgelopen vrijdag (29 mei) heb ik bijna 200 kilometer gemaakt op de snelweg. Ik was even gestopt om te eten. Na 30 minuten was ik weer vertrokken. Na 10 kilometer op de snelweg heb ik de foutmelding gekregen "engine fault" en mijn auto sprong in "noodloop" zo heb ik nog 5 km verder gereden want ik zou even bij de benzinepomp gaan stoppen en kijken maar helaas het was me niet gelukt. Auto opeens verlies alle kracht en ging uit. Heb de auto weer aan gekregen maar alleen voor 20 seconden en weer uit. Opeens tijdens pogingen om te starten kreeg ik "Fuel pump fault". ANWB kwam even langs en samen naar de codes gekeken. We kregen een code en dat was P4003. Het gaat over die Torque Converter. Auto staat vanaf zaterdag bij de garage maar ze waren vandaag nog bezig en weten nog niet wat er aan de hand is. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn ? En wat het eventueel zal kosten. Ben heel benieuwd. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: BMW e60 535d Fuel pomp fault

Post by Speedy540 »

Komt deze fout uit de wagen zelf of is hij uitgelezen? Mogelijk opvoerpomp in de tank overleden?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
Szakalzwolle
Neutraal
Posts: 2
Joined: 01 Jun 2015 18:10
Type Auto: E60 535D

Re: BMW e60 535d Fuel pomp fault

Post by Szakalzwolle »

Fuel pump fault komt gewoon op de Dashboard computer. Ik had net garage aan de lijn en ze zijn nog steeds druk bezig en weten nog steeds niet precies wat het is.
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”