BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Overschakelen automaat

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
KvdL
Neutraal
Posts: 14
Joined: 18 Aug 2013 14:25
Type Auto: BMW 525i E60 2007 facelift

Overschakelen automaat

Post by KvdL »

Hallo,

BMW 525i heeft er nu 145.000km op staan. Gekocht bij 100.000km. Rij hem nu dikke twee jaar. Is echt top wagen. Enkel begin me iets op te vallen.
Sinds enige tijd schakelt mijn automaat minder vloeiend door de versnellingen heen. Bij laag toerental valt het minder op maar bij wat sportiever rijgedrag is het goed voelbaar. Soms met een flinke schok. Meest heftige wat ik mee maakte was op snelweg. Volgepakte BMW vanaf rond 80km p/u naar 160 km p/u vol ingetrapt. Maakte flink toeren :D . Daarna iets terug laten zaken en automaat schakelt met harde duw/klap een versnelling door.
Wat zou dit kunnen zijn?

Mvg,

KvdL

Topic Author
KvdL
Neutraal
Posts: 14
Joined: 18 Aug 2013 14:25
Type Auto: BMW 525i E60 2007 facelift

Re: Overschakelen automaat

Post by KvdL »

BMW naar BMW dealer geweest voor autocheck gecombineerd met APK. Klacht aangegeven en men zou er naar kijken. Geen bijzonderheden bij uitlezen. Baliemedewerker vertelt mij dat het een adaptieve automaat betreft. Deze past zich aan aan de rijstijl van de bestuurder. Dit wordt in de software steeds gelogd een opgeslagen.
Deze data hebben ze gewist zodat de automaat eigenlijk opnieuw gaat leren.
Automaat reageert na deze actie heel anders. Pak veel beter en vooral sneller op en schakelt veel beter door. Geen geschok meer bij het doorschakelen. Hoop dat dit zo blijft.

Mvg.

KvdL
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”