BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bmw e60 bougies zwart en loopt verschrikkelijk slecht

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Nielswemo
Neutraal
Posts: 2
Joined: 18 Nov 2020 18:51
Type Auto: Bmw e60 nm54 520i

Bmw e60 bougies zwart en loopt verschrikkelijk slecht

Post by Nielswemo »

Hallo, ik heb een bmw e60 m54 6 cilinder. Nu is er een flink probleem mee. De auto geeft blauwe rookpluimen uit de uitlaat bij een koude start en vol optrekken. En na een kilometer of 50 ging hij op 5 cilinders lopen. Alle 6 bougies eruit gehaal. Bougie 2 zat helemaal onder de zwarte prut. En de rest was redelijk zwart met witte puntjes erop. Bougie 2 vervangen en de auto reed weer top.

Ik na weer 10km extreme stotter. Geen vermogen onder 3000 toeren. En hele late gasreactie onderin. Stationair liep de motor alsof die elk moment een drijfstang door de zijkant kon slaan. Enorme klappen.

Alle bougies losgehaald. Ditmaal alle 6 onder de zwarte smurrie, gewoon helemaal vol. Op dit moment had ik het motorblok eigenlijk al afgeschreven. Alle 6 de bougies met een borstel schoongemaakt en weer terug gemonteerd. En hij liep weer als nieuw. Ongeveer een uur stationair laten lopen zonder problemen. Daarna gaan rijden en na 5 kilometer weer op een cilinder minder. Weer alles vol drap.
[ external image ]

Bij starten en gasgeven kwam dit uit de uitlaat, zwarte spetters.

Mijn gevoel zegt dat dit de klepsteelrubbers zijn maar hoe kan die het ene moment alleen cilinder 2 lekken en binnen de kortste keren op alle cilinders. Ook de zwarte drap in de cilinders en uit de uitlaat snap ik niet. Kan het al zo erg zijn? Ik heb dit nog nooit gezien.

Ik wil alvast bedanken voor mensen die zo aardig zijn om proberen te helpen maar ik wil vriendelijk vragen om geen schoten in het donker te doen als u er geen verstand van heeft. Ik heb al veel diagnoses gedaan op de auto en verschillende dingen geprobeerd. Ook dingen als naar de dealer is helaas geen nuttige informatie. Dankje. (Niet arrogant bedoeld) :D

Ik ben nieuwsgierig of mensen me kunnen helpen
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”