BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Aankoop bmw 530D ?

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Danny
Neutraal
Posts: 1
Joined: 14 Dec 2008 00:41

Aankoop bmw 530D ?

Post by Danny »

Hoi,

Ik zit met de vraag of ik de eventueele aankoop van een 530D laat doorgaan of niet .
Ik heb een 520D gehad van 01/2006 en deze vorig jaar verkocht om de simpele reden dat ik aan een bouw ging beginnen.
Met deze auto had ik dus geen problemen enkel en alleen dat ik soms ervaarde dat deze wat stotterde en dat zou te maken hebben met de EGR klep (technische omschrijving kan iets anders zijn) of de klep die de uitlaatgassen recupereerd en dit op een regelmatige snelheid.
Maar ik vond dit geen reden om hem weg te doen.
Nu is het zo dat de bouw in afwerkstaduim zit en bijgevolg ga uitkijken voor terug een degelijke wagen, ik weet op het moment een zeer degelijk uitgeruste 530d met origineel 93000 km te koop.
mijn vraag is of hier typisch kenmerkende kwaaltjes aan verbonden zijn of niet en als het aan te raden is op een eventueele koop in te gaan.
Het gaat om een 530D van 01/2004.

Grts.

COUPEDOC
Neutraal
Posts: 17
Joined: 01 Jun 2012 18:08
Type Auto: F25 35d

Re: Aankoop bmw 530D ?

Post by COUPEDOC »

Wervelklepjes in het inlaatspruitstuk even nakijken en proberen een garantie los te peuteren.
Je kan ze er voor niet teveel geld laten verwijderen, ik heb het zelf gedaan op een 525D, fluitje van een cent voor een beetje sleutelaar.
Ook even de remschijven bekijken, vaak zijn ze wat ingesleten en moeten ze worden vernieuwd.
In feite zou je het onderhoudsboekje moeten controleren op regelmatig onderhoud, dat stelt al gerust.
;)
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”