BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Storing Active Front Steering (AFS)

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
AHSB
Neutraal
Posts: 4
Joined: 19 Dec 2009 17:24

Storing Active Front Steering (AFS)

Post by AHSB »

Hoi,

Vandaag reed ik in een parkeer garage en net op het moment dat ik wil inparkeren verschijnt een melding dat er een storing zit in de Active Front Steering (AFS). De melding geeft aan dat het stuurgedrag is gewijzigd, mogelijk een scheef stuur, maar dat ik wel voorzichtig kan doorrijden. Storing moet zsm nagekeken worden door BMW service.

Dus ik naar de BMW dealer in Zwolle, maar daar kon men niets voor mij doen, behalve dat ik de auto kon achterlaten en als ze dan tijd hebben kunnen er naar kijken.........ik sta daar dus te koken.......man ik heb een storing. Lees op zijn minst de computer even uit om te kijken wat er nou aan de hand is.....maar geen enkele hulpvaardigheid wordt hier geboden..

Aangezien ik de auto dagelijks en zeker volgende week hard nodig heb, moet ik dus noodgedwongen op zoek naar een andere garage waar ze me wel kunnen helpen..... Ik denk niet dat ik nog eens langs ga in Zwolle!

Afijn...wellicht dat iemand hier ook wel eens een AFS storing heeft gehad waarbij tevens ook de richtingaanwijzer niet meer automatisch uit gaat wanneer het stuur weer terug is gedraaid dan hoor ik dat graag. Ik zou graag willen weten wat het (eventueel) zou kunnen zijn en wellicht of ik er zelf iets aan kan doen!

Ik heb de auto al even geparkeerd en een tijdje gewacht, maar storing blijft komen. Stuurbekrachtiging blijft normaal werken e.d.

Arjan

Topic Author
AHSB
Neutraal
Posts: 4
Joined: 19 Dec 2009 17:24

Re: Storing Active Front Steering (AFS)

Post by AHSB »

Vanmorgen had ik de storing nog steeds. Toen heb ik de AFS opnieuw geïnitialiseerd en de auto uitgezet. Daarna weer gestart maar de melding verscheen nog steeds. Toen ik weg reed verdween de melding en werkte alles weer normaal, inclusief de richting aanwijzers.

Arjan

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Storing Active Front Steering (AFS)

Post by 325i »

Minder leuk allemaal om te horen
Maargoed veel electronica flipt nu gewoon een klein beetje uit bijdit extreme weer.
Vanmorgen bleef mijn ABS lampje branden na ca 15km gereden te hebben en inmiddels al 3x te hebben gestart blijft die ineens uit. :roll:
Nu kan je beter een 40jarige auto hebben zonder electronica die doen het nog het beste :mrgreen:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Taxibedrijf Tolboom
Neutraal
Posts: 1
Joined: 02 Jan 2015 08:14
Type Auto: E60 530D

Re: Storing Active Front Steering (AFS)

Post by Taxibedrijf Tolboom »

Dat is vrij simpel op te lossen ;)

U start de wagen, neemt het stuur & stuurt volledig uit naar links & rechts, d.w.z- volledig tot dat het niet verder kan(dus het eindpunt)

Vervolgens stuurt u,1 maal volledig uit naar links of rechts, u behoud dit eindpunt & daarna schakelt u direct het contact uit.
d.w.z volledig, desnoods neemt u de sleutel uit het contact, u kunt hiervoor rustig de tijd nemen.

Vervolgens start u de wagen, en het probleem is opgelost, en kunt u uw weg vervolgen.

Met vriendelijke groet,

Peter Tolboom.
http://www.taxibedrijftolboom.nl/
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”