BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Moderator: Moderator Team


Topic Author
DRIVER
Neutraal
Posts: 14
Joined: 22 Apr 2013 17:06
Type Auto: 520 d

Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Post by DRIVER »

BMW 520 d van 2005 , 100 000 KM .
Het is irriterend Rijden wanneer je het gaspedaal indrukt en de wagen reageert niet onmiddelijk . Soms is het of het probeem bestaat niet .
Eerste bezoek aan garage ; 2 busjes diesel one shot 2 ; € 2 maal 65 ; zonder resultaat
Tweede bezoek ; de computer gaf sensor nokkenas aan . Is vervangen € 200 ? ; zonder resultaat
Derde bezoek bij onderhoud zegt de garagist mij om veel autosnelwegen te rijden omdat volgens hem het probleen de roetfilter is . Ik kan het moeilijk geloven . Wie weet me raad ?
Ik tank v power diesel van shell.
Kan het iets met de luchtmassameter zijn?
Weet echt niet wat te doen.
Het mag toch niet de bedoeling zijn dat men elk onderdeel stuk per stuk gaat vervangen tot het probleem zich niet meer voordoet ?
Het verbruik is ook hoog ; 9 , 5 l . gemiddeld . :( :?:

yltkdy
Neutraal
Posts: 36
Joined: 12 Jul 2012 21:41
Type Auto: BMW E36 318I

Re: Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Post by yltkdy »

Zoals jij het probleem beschrijft zit ik aan een luchtprobleem te denken. Al zoiets simpels geprobeerd als je luchtfilter vervangen? je luchtmassameter kan inderdaad ook het probleem zijn. onvoldoende lucht geeft nou eenmaal een slechtere verbranding dus hoger verbruik.

Roetfilter zou ook goed kunnen. en anders laat je je BMW even uitlezen. Kost wel wat, maar dan weet je in ieder geval meer dan nu. Misschien is er zelfs wel een forumlid dat bij jou in de buurt woont en dit kan doen.

race bmw
1e Versnelling
Posts: 56
Joined: 10 Nov 2012 23:14
Type Auto: 320i e36

Re: Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Post by race bmw »

Als het een turbo diesel is is waarschijnlijk ergens een lek in de aansluitingen waardoor de rest van de sensoren foute waardes krijgen

Mvg hans
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

Topic Author
DRIVER
Neutraal
Posts: 14
Joined: 22 Apr 2013 17:06
Type Auto: 520 d

Re: Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Post by DRIVER »

ALS ER EEN LEK IS ?DAN ZOUDEN ER VERKEERDE WAARDEN DOORGEGEVEN WORDEN .
Hoe kan ik of de garagist die lek vinden? Of een forumlid ?
MVG.
danny
Last edited by DRIVER on 03 May 2013 23:32, edited 1 time in total.

Topic Author
DRIVER
Neutraal
Posts: 14
Joined: 22 Apr 2013 17:06
Type Auto: 520 d

Re: Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Post by DRIVER »

yltkdy wrote:Zoals jij het probleem beschrijft zit ik aan een luchtprobleem te denken. Al zoiets simpels geprobeerd als je luchtfilter vervangen? je luchtmassameter kan inderdaad ook het probleem zijn. onvoldoende lucht geeft nou eenmaal een slechtere verbranding dus hoger verbruik.

Roetfilter zou ook goed kunnen. en anders laat je je BMW even uitlezen. Kost wel wat, maar dan weet je in ieder geval meer dan nu. Misschien is er zelfs wel een forumlid dat bij jou in de buurt woont en dit kan doen.

Volgens jou zou het om een luchtprobleem kunnen gaan. De luchtfilter is die ( als ik voor de wagen sta LINKS boven het uitlaatspruitstuk ? En waar bevind zich de luchtmassameter ? Kan men die openen ofzo ? Om te reinigen ? De luchtfilter ook ?
Ben bang dat ik ergens iets zou fout doen en de wagen start niet meer . Dan lossen ze dat meestal op met resetten?
De roetfilter blijkt zeer duur te zijn ! In de regio AARSCHOT , belgie , zou daar ergens een lid van deze forum wonen?
MVG,
danny

Topic Author
DRIVER
Neutraal
Posts: 14
Joined: 22 Apr 2013 17:06
Type Auto: 520 d

Re: Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Post by DRIVER »

Hallo , met DRIVER ;
Is er nog info over het probleem waar mijne BMW MET OPGESCHEPT ZIT?
De luchtfilter zit toch links vooraan boven het uitlaatspruitstuk ?
Waar zit de luchtmassameter en is die te openen ofzo ? Is dit te riskant ?
Moet er gereset worden ? Na al die handelingen ?
Mvg,
danny

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Post by 325i »

Vreemde zaak
Roetfilter denk ik zelf niet aan die is of verstopt of open.
LMM zelfde verhaal.
Vacuum lek zou kunnen maar dan ook weer waarom doet de auto het dan wel dan niet.
beetje vreemd dit.
Wellicht ergens iets met een alarm of startonderbreker wat niet goed werkt of een sensor die soms een foute waarde krijgt.
Alleen dit soort problemen zijn erg lastig.
Als de auto gewoon niet loopt dan is het stukken makkelijker maar een auto die dan wel loopt en dan weer niet is erg lastig.
Uitlezen op het moment dat die niet loopt zal denk ik uiteindelijk de optie zijn
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
DRIVER
Neutraal
Posts: 14
Joined: 22 Apr 2013 17:06
Type Auto: 520 d

Re: Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Post by DRIVER »

hallo ,
Ik heb eergisteren de luchtfilter er eens uit gehaald . Deze heb ik dan uitgeblazen met de luchtcompressor . LMM zit daar vlak tegenaan ? Heb zowat alles doorblazen . Gisteren een 200 km gereden op snelweg . Viel wel mee . Mij lijkt het of het probleem vermindert is . Deze week ga ik nog eens proefrijden . ( ondervinden ) . Als het weer slechter wordt , probeer ik een nieuwe luchtfilter ?? WAT IS JULLIE MENING ?

Topic Author
DRIVER
Neutraal
Posts: 14
Joined: 22 Apr 2013 17:06
Type Auto: 520 d

Re: Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Post by DRIVER »

Hallo , Met DRIVER .
Heb over enkele weken een nieuwe luchtflter geplaatst . Resultaat was pover .
Verleden week naar de garage gedaan .
Ze hebben een nieuwe brandstoffilter , nieuwe gloeibougies ( waren 2 slecht volgens de testkast ) en Update software gedaan . Resultaat ; beetje beter maar niet gereparreerd !
Garage geeft het toe dat probleem niet verholpen is . Stellen voor om de wagen door een diagnosecentrum te laten uittesten . Ergens achter Brussel . Garage denkt nu dat LMM met ons voeten speelt .
Dit probleem heeft mij tot nu toe al ongeveer € 700 gekost . En zonder resultaat . Auto's en electronica gaan niet samen .
Een vraag ; Hoeveel kost een LMM ? Kan ik die zelf plaatsen ? Moet er iets met de electronica gebeuren ( resetten of iets in die aard ? )
Waarom overkomt mij dit ?

race bmw
1e Versnelling
Posts: 56
Joined: 10 Nov 2012 23:14
Type Auto: 320i e36

Re: Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Post by race bmw »

probleem al opgelost?
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

Topic Author
DRIVER
Neutraal
Posts: 14
Joined: 22 Apr 2013 17:06
Type Auto: 520 d

Re: Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Post by DRIVER »

he , race bmw .
Blij je te horen . Pc was defect ( nog steeds ).
Op je vraag kan ik enkel maar een negatief antwoord geven .
Zoals je kan lezen zou ik de wagen weer moeten binnendoen in de garage .
Maar de vraag is ; Krijg ik hem hersteld terug ? Heel belangrijk voor me en ook wat zal het nog gaan kosten ?
Mijn vraag zou zijn aan de garage ; Kan je eens proberen met een tweedehands lmm ? Ik denk niet dat ze er eentje zullen liggen hebben .
Eerlijk gezegd ; Rij graag met BMW , maar nu is het meer een marteling voor mij .
Kga nog eens met de dealer praten en er moet een oplossing worden gevonden .
race bmw ,heb jij een vermoeden wat er aan de hand is ?
Mvg , DRIVER
Met de invoerder van BMW kan ik geen deal maken , want de wagen is bij een onafhankelijke dealer gekocht .

race bmw
1e Versnelling
Posts: 56
Joined: 10 Nov 2012 23:14
Type Auto: 320i e36

Re: Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Post by race bmw »

lijkt me toch ergens een lek in een leiding vacuum of wat dan ook te zijn
je zou de leidingen en koppelingen eens kunnen ispuiten met remreiniger met draaiende motor als de motor anders begint te lopen heb je een lek gevonden
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

Topic Author
DRIVER
Neutraal
Posts: 14
Joined: 22 Apr 2013 17:06
Type Auto: 520 d

Re: Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Post by DRIVER »

Hallo race bmw
Met DRIVER .
Je info werd uitgevoerd door de garagist . 1 LMM resultaat was hetzelfde . 2 De reniging met remolie? Geen lek te bespeuren .
Dan maar naar de autodiagnosetest .
Daar konden ze het probleem moeilijk vinden . Blijkbaar verstoorde de electronica de analyses en kon het probleem niet worden gevonden . Uiteindelijk na lange zoektocht werd het probleem gevonden . DE TURBO !! Deze werd vervangen en menig test uitgevoerd . Pfff . Niet goedkoop ,werden nog enkele onderdelen vervangen . En heb 10 dagen een vervangwagen gehuurd . Hij rijdt weer als vanouds . Ben blij . Enkel de prijs viel wat tegen .

Topic Author
DRIVER
Neutraal
Posts: 14
Joined: 22 Apr 2013 17:06
Type Auto: 520 d

Re: Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Post by DRIVER »

;) Hey allemaal , Met DRIVER ; T' is niet mijn bedoeling om het forum te verlaten . Aan het Team van dit Forum ; Hallo , ben back in . Rij nog steeds met de BMW 520 d . Na de lijdensweg die de wagen en ikzelf hebben afgelegd :duh:
Wel , één nadeel is er bij mij al vanaf het begin dat ik met de wagen mocht rijden ( meer dan 30 jaar terug ). Ik voel aan de wagens ( van de velen die ik al gehad heb ) wanneer er iets niet juist is . Wel vervelend , dat moet ik wel toegeven .
Nu rij ik met de 520 d .

RodericE32
1e Versnelling
Posts: 73
Joined: 30 Jan 2014 11:34
Type Auto: BMW E32 750i/E36 316i

Re: Wagen reageert niet en daarna plots wel reactie

Post by RodericE32 »

Wanneer is de laatste keer geweest dat de wagen is uitgelezen?
Wat waren toen de foutcodes?

Als de LMM kapot zou zijn, dan moet dat terugkomen in de diagnose.

Wat ik niet lees, is of het brandstof/diesel FILTER vervangen is.
Dit filter kan namelijk ook problemen veroorzaken.

Laat dit filter sowieso vervangen. Filter kost iets van 30 euro meen ik.
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”