BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Starterprobleem 735i

1995 - 2001

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
sluiswacht
Neutraal
Posts: 1
Joined: 18 May 2013 12:11
Type Auto: e38 735i

Starterprobleem 735i

Post by sluiswacht »

Hallo BMW rijders, heeft iemand mss dezelfde ervaringen als ik ? Ik weet het ff niet meer :cry:

Mijn 735i van '96 heeft sinds enkele maanden een storing die ik niet kan vinden: soms als ik 'm start doet ie alleen "klik", het leek mij een kapotte starter (ingebrande relaiskontakten) maar de dag nadat ik een nieuwe starter monteerde deed ie nog precies hetzelfde...

Je hoort het startrelais klikken en na enkele seconden weer lossen (comfortstart) maar de starter gaat zelf niet rond. Ik monteerde een nieuwe accu, geen verandering.

Als ik met startkabels stroom geef op de accu in de kofferbak dan is het nog steeds "klik" en verder niks, als ik de kabels aansluit op de punten onder de motorkap..... Dan start ie wél.

Gedurende de startcyclus is het duidelijk dat er geen stroom getrokken word op het electrisch systeem: aanjager, lichten, ruitenwissers, alles blijft aan dezelfde snelheid werken. Ik probeerde met 1 startkabel of er mss een slechte massaverbinding zit tussen de motor en het chassis, niet dus.

Blijft er maar 1 optie: de + die de starter voedt komt niet ter bestemming zoals het hoort. Iemand enig idee waar dat kan zitten ? Ik neem aan dat de starter als zwaarste verbruiker aan boord een dedicated + lijn heeft vanaf de accu ?

Uitgesloten mogelijkheden: EWS en transmissie in neutraal sensor, want het relais van de starter krijgt wel degelijk stroom (trekt aan). Iemand een suggestie ??

Banne123
Neutraal
Posts: 15
Joined: 18 Apr 2013 06:06
Type Auto: High Exe E65 730D 2004

Re: Starterprobleem 735i

Post by Banne123 »

Massagebrek op het blok? Check je massakabel eens of meet de weerstand tussen het chassis en het blok.
Post Reply

Return to “1995 - 2001 (E38)”