BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Auto trilt op hoge snelheid

1995 - 2001

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
ibowts
Neutraal
Posts: 10
Joined: 28 Oct 2013 16:21
Type Auto: e38 728i 1999

Auto trilt op hoge snelheid

Post by ibowts »

Als ik op de autosnelweg rij trilt de auto op een regelmatige manier, niet constant maar pakweg om de 1,5 seconde.. ik heb er andere banden opgezet en niets is veranderd. Als ik de auto evdn laat uitbollen in zijn Neutraal doet hij het ook, dus automaat zal het niet zijn dnk ik.. Heeft iemand er ervaring mee? Iets met de ophanging?

snellehenkie
1e Versnelling
Posts: 63
Joined: 10 Nov 2010 20:01
Type Auto: 323Ci Cabrio
Location: Noordholland

Re: Auto trilt op hoge snelheid

Post by snellehenkie »

Velg kan krom zijn, en tegenwoordig zijn nieuwe banden geen garatie meer op onbalans. Kan ook slijtage in de ophanging zijn. (Draagarm ofzo, rubbers, enz.). Goedkoop bandenmerk is ook een ramp, op de mijne zit nu HyFly..... :shock: , echt rotzooi! Een hele slappe band, op hoge snelheid geen probleem, tot je een snelle bocht neemt (bijvoorbeeld Rob Slotemaker-bocht naar het Scheivlak toe is écht doodeng :mrgreen: ), dan ga je alle kanten op, maar ja, ik hoef dan ook niet te winnen 8-) Volgende band wordt Michelin of Conti SportContact.

Al vaak genoeg gehoord van nieuwe banden waar iets 'mis' mee was! Overigens: wat noem jij hoge snelheid? Boven de 230?
kanienogharder?

Topic Author
ibowts
Neutraal
Posts: 10
Joined: 28 Oct 2013 16:21
Type Auto: e38 728i 1999

Re: Auto trilt op hoge snelheid

Post by ibowts »

Ik heb er nu grotere velgen op gezet, 20ers ipv 18ers, en de soort trilling is hetzelfde maar dan heviger. het begint bij 100km/u en hij trilt ook feller bij het remmen. Remschijven zijn nieuw van brembo, dus ook niet echt de goedkoopste merk..

Dat trillen bij het remmen hed ik tijdje geleden ook, draagarmen zijn toen vervangen en die was weg.. pak 15.000km geleden.

waar ik zelf aan denk is de stabilisatorsang of stuurstang??

Ik moet hem ook nog eens gaan laten uitlijnen, mss dat dat helpt..

snellehenkie
1e Versnelling
Posts: 63
Joined: 10 Nov 2010 20:01
Type Auto: 323Ci Cabrio
Location: Noordholland

Re: Auto trilt op hoge snelheid

Post by snellehenkie »

Dat moet je bij elke wijziging aan onderstel ALTIJD laten doen! :ja:
kanienogharder?

bmwe39-ws
Neutraal
Posts: 11
Joined: 16 Jan 2014 16:50
Type Auto: BWM E39

Re: Auto trilt op hoge snelheid

Post by bmwe39-ws »

Ik heb daar nooit problemen mee gehad, maar heb ik slechts een 3 serie coupe nu

RodericE32
1e Versnelling
Posts: 73
Joined: 30 Jan 2014 11:34
Type Auto: BMW E32 750i/E36 316i

Re: Auto trilt op hoge snelheid

Post by RodericE32 »

Silentblocks van de draagarmen versleten.

Onderste en bovenste draagaarmen vervangen en probleem opgelost.
Post Reply

Return to “1995 - 2001 (E38)”