BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

bmw 740i stuur spelling niet te vinden !!!

1995 - 2001

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bmw740i
Neutraal
Posts: 3
Joined: 30 May 2014 18:46
Type Auto: bmw740i

bmw 740i stuur spelling niet te vinden !!!

Post by bmw740i »

beste mensen ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen want vind het probleem niet

nu ik heb een bmw 740 e38 ben ermee naar de apk geweest en is afgekeurd wegen gewrichtsspelling spelling op men stuur dus

heb het volgende al gedaan stuurhuis vervangen en complete spoorstang vervangen maar het probleem blijft als ik in de wagen zit en draai men stuur naar links en recht voel ik dat er nog altyd speling zit men wielen kan ik ook een beetje bewegen zonder dat men stuur mee beweegt nu heb ik wel gezien dat mijn pitarm die op de spoorstang vast zit naar links en rechts beweest dat is normaal maar ik kan hem ook op en neer bewegen is dat normaal dan ? als dat niet normaal is zal het dat wel zijn en anders hoop ik dat jullie het probleem weten

grr

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: bmw 740i stuur spelling niet te vinden !!!

Post by Speedy540 »

Hallo,

Pitman arm en hulp pitman arm al vervangen?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
bmw740i
Neutraal
Posts: 3
Joined: 30 May 2014 18:46
Type Auto: bmw740i

Re: bmw 740i stuur spelling niet te vinden !!!

Post by bmw740i »

Speedy540 wrote:Hallo,

Pitman arm en hulp pitman arm al vervangen?

ja deze zijn vervangen samen met de gehele spoorstang maar wat mij opvalt is dat de pitmanarm die zit bevestigt op een koggellager op de spoorstang en deze beweegt naar links en recht dat is normaal maar hij beweegt ook op en neer mag dat ? want de hulppitman arm beweegt niet op en neer en die zit ook bevestigt aan een koggellager op de spoorstang en dat valt mij op ? want denk niet dat het op en neer mag gaan ? gr

Topic Author
bmw740i
Neutraal
Posts: 3
Joined: 30 May 2014 18:46
Type Auto: bmw740i

Re: bmw 740i stuur spelling niet te vinden !!!

Post by bmw740i »

bmw740i wrote:
Speedy540 wrote:Hallo,

Pitman arm en hulp pitman arm al vervangen?

ja deze zijn vervangen samen met de gehele spoorstang maar wat mij opvalt is dat de pitmanarm die zit bevestigt op een koggellager op de spoorstang en deze beweegt naar links en recht dat is normaal maar hij beweegt ook op en neer mag dat ? want de hulppitman arm beweegt niet op en neer en die zit ook bevestigt aan een koggellager op de spoorstang en dat valt mij op ? want denk niet dat het op en neer mag gaan ? gr


niemand ??

hj2
1e Versnelling
Posts: 83
Joined: 08 Aug 2013 09:51
Type Auto: E39 530i Touring 2003

Re: bmw 740i stuur spelling niet te vinden !!!

Post by hj2 »

Pitmanarm... Nooit van gehoord. Doe eens een plaatje? :oops:
Maar... Zijn je wiellagers in orde?

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: bmw 740i stuur spelling niet te vinden !!!

Post by DannysedanE36 »

Hoi 740i. Ooit een E10(de 02-serie van vroeger) gereden en bij dat stuurhuis zat bovenop een schroefpen met contramoer. Deze was stelbaar. Misschien dat je daarmee de op-en-neer speling kunt verminderen. Speling op de stuuras in de E28 heb ik opgelost door het verstelbare stuur in de hoogste stand te zetten, de spiebaan ontvet en toen er ruitenkit op gesmeerd. Het stuur naar beneden(favoriete stand) en toen 24 uur laten uitharden. Resultaat: speling 100% weg. Deze werkwijze was de enige mogelijkheid, want de spanmoer was niet te verdraaien met een steeksleutel door ruimte gebrek.
Hopelijk heb je er wat aan. Groeten, Danny

RodericE32
1e Versnelling
Posts: 73
Joined: 30 Jan 2014 11:34
Type Auto: BMW E32 750i/E36 316i

Re: bmw 740i stuur spelling niet te vinden !!!

Post by RodericE32 »

bmw740i wrote:
Speedy540 wrote:Hallo,

Pitman arm en hulp pitman arm al vervangen?

ja deze zijn vervangen samen met de gehele spoorstang maar wat mij opvalt is dat de pitmanarm die zit bevestigt op een koggellager op de spoorstang en deze beweegt naar links en recht dat is normaal maar hij beweegt ook op en neer mag dat ? want de hulppitman arm beweegt niet op en neer en die zit ook bevestigt aan een koggellager op de spoorstang en dat valt mij op ? want denk niet dat het op en neer mag gaan ? gr
De pitman arm die aan het stuurhuis zit, zit middels een kogelgewricht aan de stuurstang.

Zodra je dat gewricht in de lengte richten van de bout kunt bewegen, is het niet goed.
Het kan dan zijn dat de pitman arm niet goed aangedraaid is, of dat hij te ruim is.
Anders kan het ook zijn dat het kogelgewricht kapot is. Ookal is het een nieuwe spoorstang.
Bij verkeerde montage kan het kapot gaan.
Post Reply

Return to “1995 - 2001 (E38)”