BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E38 7 serie: slim om te kopen of laten staan?

1995 - 2001

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
MOB_Figga
Neutraal
Posts: 30
Joined: 26 Nov 2008 15:26
Location: Berg en Dal (bij Nijmegen)
Age: 37

E38 7 serie: slim om te kopen of laten staan?

Post by MOB_Figga »

hallo,

zoals uit mijn 'stel je even voor' topic blijkt, ben ik hard aan het sparen voor een E46 sedan. Echter, als ik deze binnen heb (en nou moet ik ver in de toekomst kijken :D), zou ik ook wel een aantal andere bmw's (erbij) willen kopen. Een daarvan is een E38 7-serie sedan. Het maakt mij niet zoveel uit wat voor motor die heeft (diesel/benzine, motorinhoud), maar ik zou wel graag het volgende willen weten, puur om geinformeerd/ voorbereid te zijn als ik in de verre toekomst eentje zou kopen: hoe zit het motorisch c.q. technisch gezien met deze auto's? als ik namelijk op de diverse occasionsites zoek, zie ik exemplaren met astronomische km-standen erop en de leeftijd begint ook al aardig te worden langzamerhand. bovendien zijn ze vrijwel nooit voorzien van Nationale Auto Pas.

ik wil (als ik er een heb) hem gebruiken als ehm 'opgevoerde'/'aangepaste' auto, dwz: overspuiten (wil hem zwart hebben), interieur helemaal zwart (ook de interieurlijsten), chromen (of zilveren) omlijsting van de ramen aan de buitenkant, geblindeerde ruiten (voor zover toegestaan natuurlijk), een andere radio antenne (zo'n haaievin zoals op de E60 lijkt me wel cool) en natuurlijk goeie audio (zit te denken aan Pioneer met uitklapbaar scherm als autoradio + Pioneer speakers en goede subwoofer die best wel de kofferbak grotendeels mag innemen :ja: :twisted: :mrgreen: . maaruh, is het een slimme aankoop, mocht ik in de verre toekomst zover zijn of is het heel onverstandig?
"Ik hou niet van ringetjes (Audi), ik hou niet van sterretjes (Mercedes), ik hou van vliegtuigpropellortjes (BMW!)!"
[ external image ]

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Re: E38 7 serie: slim om te kopen of laten staan?

Post by D@NNY »

Ik zou lekker doorsparen....Gaan vaak weer bakken met geld doorheen aan het opknappen en rijdend houden, tevens is het onderhoud redelijk prijziger aan een 7 serie van deze bouwjaren en KM. standen dan aan een ander recenter model....

En zoals jij omschrijft zoals je m wil hebben lijk je een beetje op de gemiddelde allochtoon hier uit de Schilderswijk (achterstandsbuurt hier in Den Haag)... :mrgreen:

(Excuses voor de opmerking)
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 54

Re: E38 7 serie: slim om te kopen of laten staan?

Post by Apae01 »

Met straks de rekeningrijden-regels is zo'n ding hopelijk een beetje betaalbaar naast een andere auto te houden. Zolang je er maar niet zoveel kilometers me maakt natuurlijk.
Auto's kunnen heel goed zijn, zijn op het moment al redelijk betaalbaar (3000-4000 euro koop je al iets fatsoenlijks) en er is een leuke club van: BMW7.nl. bedenk wel, dat een 7-serie BMW's topmodel is, en dus volgestopt met allerlei zaken waar normale stervelingen geen weet van hebben, en die allemaal kapot kunnen...bijvoorbeeld je plan om in audio te gaan rommelen is optimistisch: de bestaande audio vormt een geheel met de CAN-bus van deze auto's en het is best lastig om daar iets anders aan te knopen.
Grote, luxe auto's op leeftijd zijn heel weinig waard: bedenk dat dat vooral komt omdat heel veel mensen het bijbehorende onderhoud niet kunnen betalen! Als je moet sparen voor de aankoop, zorg dan dat je doorspaart tot je er twee kunt kopen, dan heb je ook wat om die ene (goede!) te onderhouden.

Topic Author
MOB_Figga
Neutraal
Posts: 30
Joined: 26 Nov 2008 15:26
Location: Berg en Dal (bij Nijmegen)
Age: 37

Re: E38 7 serie: slim om te kopen of laten staan?

Post by MOB_Figga »

ok, bedankt voor die reacties, dit helpt mij enorm :ja: (opmerking over CAN-bus en audio wist ik bijv. totaal niet :oops: )...

@danny: ik zie het niet als een belediging: sterker nog, ik heb mij eigenlijk onbewust zeer laten 'inspireren' (zie ze heel vaak rondrijden) door ehm.. mensen van een andere afkomst, maar die doen het met gare audi's, volkswagens, honda civics.suzuki swifts (hoe duidelijk wil je laten merken dat je antilliaans / surinaams bent :duh: ) en opel corsa's.

@ apae01: bedankt voor die site van de club, ik denk dat ik daar meer informatie ga vragen. maar blijf allemaal maar reageren op deze topic, ik kan alle wijze woorden van mensen hier gebruiken..
"Ik hou niet van ringetjes (Audi), ik hou niet van sterretjes (Mercedes), ik hou van vliegtuigpropellortjes (BMW!)!"
[ external image ]

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: E38 7 serie: slim om te kopen of laten staan?

Post by 325i »

MOB_Figga wrote:
ik wil (als ik er een heb) hem gebruiken als ehm 'opgevoerde'/'aangepaste' auto, dwz: overspuiten (wil hem zwart hebben), interieur helemaal zwart (ook de interieurlijsten), chromen (of zilveren) omlijsting van de ramen aan de buitenkant, geblindeerde ruiten (voor zover toegestaan natuurlijk), een andere radio antenne (zo'n haaievin zoals op de E60 lijkt me wel cool) en natuurlijk goeie audio (zit te denken aan Pioneer met uitklapbaar scherm als autoradio + Pioneer speakers en goede subwoofer die best wel de kofferbak grotendeels mag innemen :ja: :twisted: :mrgreen: . maaruh, is het een slimme aankoop, mocht ik in de verre toekomst zover zijn of is het heel onverstandig?
Leuk z`n opgevoerde 7-serie :mrgreen:

In ieder geval een 7 serie kan je het beste aanschaffen in een 8cylinder deze zijn oer sterk en redelijk zuinig.
Alleen besef je wel goed de maandelijkse lasten van een 7-serie dat is niet bepaald het zelfde als een 3-serie van die leeftijd.
Wel vind ik het echt een hele coole auto wel zie ik hem het liefste standaard met een paar hele dikke velgen.
Maargoed dat is wat iedereen zelf wilt natuurlijk
NAP heeft bijn elke auto na bouwjaa 1993 alleen ook daar kan je mee klooien
boekjes is eigenlik het fijnste om erbij te hebben ook dan kan er wat zijn kwa kilometers maar natuurlijk veel minder vlug ;)

He is in ieder geval een geweldige auto om te rijden en totaal niet te vergelijken met een E46 ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

328iHIOB
1e Versnelling
Posts: 201
Joined: 31 Oct 2008 17:37
Age: 39

Re: E38 7 serie: slim om te kopen of laten staan?

Post by 328iHIOB »

goede dag

ik weet nog een 735iautomaat te koop met boekjes en dealer onderhouden door een liefhebber

ik onderhoud 3 bmw 7 serie's waaronder twee 740li en een 735i

mijn mening over de 7 serie is dat het een goede auto is weinig storingen maak ik hier mee mee

liever een e38 dan een e65 is mij mening ik vind hem mooier en er komen veel minder elektrische storingen voor en problemen

wat kan je verwachten van het onderstel :

-kogels van het voorterein kunnen speling hebben want er zitten er heel wat (indirect stuurhuis) en ook de pitmanarm of hulppitmanarm kan een speling veroorzaken

-fusee kogels en draagarm kogel achter hebben wel eens speling voor de fusee kogel in de integraal arm moet je de auto uitlijnen dus best een hoop werk

-draagarm rubbers voor scheuren nog wel eens in wat je dan krijgt is dat de auto gaat trillen in het stuur met ligt remmen

dit zijn eigenlijk de mankementen wat de meeste bmw's toch wel hebben verder kan er natuurlijk een pdc sensor en dergelijke defect raken

kleppendeksel pakkingen gaan lekken maar dat geld voor elke bmw de pakkingen worden hard door de olie en dichten niet meer goed af

maar een auto waar je kwa onderhoud echt op leeg loopt vind ik het niet dan moet je een 8 serie kopen is mij mening

ik onderhoud er drie en wat mij voorgekomen is zijn: bakrubbers gescheurd , motorrubbers gescheurd, reactie arm rubbers gescheurd, speling op de pitman arm of hulp pitman arm, fusee kogel speling achter, eigenlijk de normaal slijtende delen van een auto

verder kan der wel een nokkenas sensor of abs sensor defect raken en er soms lastig uit te halen zijn en de carterventilatie niet te vergeten

groetjes en hoop dat je er wat aan hebt zal vast wel wat vergeten zijn maar ik vind het geen slechte auto's mits je een goede koopt

Topic Author
MOB_Figga
Neutraal
Posts: 30
Joined: 26 Nov 2008 15:26
Location: Berg en Dal (bij Nijmegen)
Age: 37

Re: E38 7 serie: slim om te kopen of laten staan?

Post by MOB_Figga »

@328HIOB: bedankt voor die uitgebreide reactie, dit soort dingen weet ik dus zelf niet (totaal niet).. maar ik merk wel dat het verstandig is om, als het eenmaal zover is, iemand mee te nemen die er zoveel vanaf weet als jij, dan voel ik me een stuk zekerder.. :ja:

fijn al die wijsheid hier ;) de voordelen van een forum voor liefhebbers... maaruh blijf allemaal vooral reageren plz
"Ik hou niet van ringetjes (Audi), ik hou niet van sterretjes (Mercedes), ik hou van vliegtuigpropellortjes (BMW!)!"
[ external image ]

328iHIOB
1e Versnelling
Posts: 201
Joined: 31 Oct 2008 17:37
Age: 39

Re: E38 7 serie: slim om te kopen of laten staan?

Post by 328iHIOB »

graag gedaan

wat je kan doen is een aankoop keuring bij een bmw dealer kan je een hoop schelen en weten van wie je hem koopt

de persoon zelf zegt soms ook al heel veel

groetjes

younes-amani
Neutraal
Posts: 5
Joined: 05 Oct 2011 14:14
Type Auto: BMWe24,BMWe38

Re: E38 7 serie: slim om te kopen of laten staan?

Post by younes-amani »

@Donny, domme reactie over allochtonen, ik ben zelf al 18 jaar BMW rijder in hart en nieren en slechts een paar uur lid van deze forum en ik overweeg nu al om mijn registratie te wissen.Door mensen zoals jou denk ik toch altijd maar weer wat doe ik hier en zoek toch maar weer "mede-allochtonen"op om ideeen te wisselen e.d..Trouwens wil je weten wat voor smaak wij hebben ga maar eens een zomer naar Marokko, je broek zal afzakken van auto's waar jij alleen van kan dromen.Triest echt waar....

Kerim
1e Versnelling
Posts: 137
Joined: 20 Sep 2011 20:35
Type Auto: E81 116i 2011

Re: E38 7 serie: slim om te kopen of laten staan?

Post by Kerim »

Ach doe niet zo defensief. Het is toch ook de stereotype auto. Maar niet alleen voor allochtonen, ook voor achterstandswijk sjonnie.

Ik ben ook nou sinds mijn 15e BMW fanaat (ben nu 31) en sinds ik mijn rijbewijs heb rij ik BMW. Ik val ook onder de categorie allochtoon, maar heb me nooit wat aangetrokken wat anderen daarvan zeggen. Momenteel heb ik een 1serie uit 2011. Heb die auto verdiend door hard werken.

Dus het beste wat je zelf kan doen, is bewijzen dat die stereotype niet klopt. Ipv zo erop te reageren. Hou het forum aub netjes allen!!!

jos75
Neutraal
Posts: 1
Joined: 22 Aug 2012 23:06
Type Auto: 730D

Re: E38 7 serie: slim om te kopen of laten staan?

Post by jos75 »

hai. ben erg benieuwd of je vier jaar na dato dan eindelijk een E38 heb kunnen kopen. wat je zegt klinkt mij echt vreselijk, maar smaak valt nu eenmaal niet over te twisten. je kunt trouwens ook een zwarte E38 kopen, net een zwart interieur, zo zijn die auto's namelijk oo geleverd. rij ik zelf in. het zijn tijdloze machines. een van de best rijdende auto's ter wereld. fantastisch design, goed over nagedacht auto's die nieuw rond de 100.000 euro hebben gekost! veel auto voor weinig geld. momenteel te koop voor 3-4000 euro.. koopje! blijf alsjeblieft van de radio af, dat is allemaal ingebouwd en werkt fantastisch. een shadowline heeft zwarte raamlijsten en weinig chroom, een executive juist veel chroom. mijn voorkeur heeft de shadowline die ik zelf dagelijks rij. topauto. aandachtspunten: fuseekogels, draagarmen, automaatbak, turbo.. allemaal prijzig en alles gaar een keer kapot, nu of over 10- 20 of 50.000 km..
oh en over die opmerking over allochtonen: tja, het past wel in het stereotype beeld dat er wordt geschapen door diezelfde allochtonen. maar of dat nu slecht is? misschien heeft Hakim wel gelijk en is dat inderdaad veel mooier en praktischer. als je je gediscrimineerd voelt, wordt je dat misschien juist. in ieder geval, succes en wat mij betreft: 7-serie lekker kopen en heerlijk in rijden, of je er nu 19 inch onder zet of niet, het design en rijcomfort is fenomenaal.
groetjes van een liefhebber! jos.
Post Reply

Return to “1995 - 2001 (E38)”