BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

kapotte electronisch systeem???? E38 - 1997

1995 - 2001

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
pieter
Neutraal
Posts: 6
Joined: 18 Jan 2007 11:30

kapotte electronisch systeem???? E38 - 1997

Post by pieter »

Sinds kort hapert met electronisch systeem w.o. stuurbekrachtiging, cruise control, functies op stuur, binnenverlichting, radio. Het rare is als ik enige tijd mijn zonneschermen naar beneden doe en de spielgeltjes open doe, dan schiet af en toe alles weer aan. Kan iemand mij helpen dit euvel te verhelpen?

Warlord
1e Versnelling
Posts: 181
Joined: 03 Aug 2006 23:13

Re: kapotte electronisch systeem???? E38 - 1997

Post by Warlord »

Misschien een massa probleem? Dat kan prima zoiets veroorzaken. Misschien de accu kabels even los halen en kijken of ze nog goed contact maken.

michiel
Neutraal
Posts: 7
Joined: 05 Mar 2010 18:30

Re: kapotte electronisch systeem???? E38 - 1997

Post by michiel »

Vermoed dat je sleepring stuk is. (achter op je stuur)

alle8aantafel
Neutraal
Posts: 3
Joined: 02 May 2010 12:35

Re: kapotte electronisch systeem???? E38 - 1997

Post by alle8aantafel »

Dit is bijna altijd een storing in het contactslot, deze effe eruit halen, open maken en de nokken en contactjes licht opschuren, beetje contactspray of wd40 erop en boel weer inbouwen. En je zult zien dat het weer als nieuw werkt :ja:

Ferdinand735
Neutraal
Posts: 1
Joined: 23 Jan 2011 02:56
Type Auto: e38

Re: kapotte electronisch systeem???? E38 - 1997

Post by Ferdinand735 »

dag mensen..
ik heb precies zelfde probleem..
zou dit een kwaal zijn of heb ik iets verkeerd gedaan..??

RonnyB
Neutraal
Posts: 1
Joined: 26 Sep 2012 17:57
Type Auto: bmw 750
Location: Amsterdam

Re: kapotte electronisch systeem???? E38 - 1997

Post by RonnyB »

Beste Pieter, Ik heb het zelfde probleem met mijn 750 klinkt heel bekend :( Bij mij is het zo dat wanneer ik onder aan mijn stuur een tik geef alles weer werkt. Aan mijn lampje van mijn airbag (die brand dan) weet ik dat alles weer werkt zoals het moet wanneer deze niet brand dan doet het hele systeem het niet (boardcomputer) Heb jij inmiddels het probleem gevonden en op verholpen?

Ik lees net ook de tip van forumlid alle8aantafel heb je ervaring met dit probleem? En is dit iets wat je zelf kan doen of is dat niet verstandig?

sleepring heb ik al vervangen heeft het probleem niet verholpen! Ik hoor graag als iemand ons kan helpen want ik word er gek van mijn bmw een tik te geven :)

PS ik zie net dat jullie berichten heel oud zijn.. ben nieuw hier dus was me niet opgevallen. maar hulp is nog steeds welkome.
Post Reply

Return to “1995 - 2001 (E38)”