BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

stoelverwarming

1995 - 2001

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
desteen
Neutraal
Posts: 2
Joined: 09 Jul 2012 18:08

stoelverwarming

Post by desteen »

Geachte forumleden,

het volgende probleem doet zich voor:

van de bestuurdersstoel doet de stoelverwarming van het zittinggedeelte het wel en van het leuninggedeelte niet.

Het betreft hier leren multicontourstoelen, waarvan de dealer zegt dat de lerenbekleding van de leuning in z'n geheel moet worden vervangen aangezien het verwarmingselement hierin zit verwerkt. Inclusief uit- en inbouw een nogal begrotelijke operatie.

Zijn hier praktischer oplossingen voor te bedenken, ervan uitgaande dat het verwarmingselement daadwerkelijk kapot is. Zelf bedacht ik dat ik de bovenbekleding van de 2 stoelen zou kunnen omruilen, de bijrijdersstoel wordt toch bijna nooit gebruikt.

Heeft iemand ervaring hiermee? Zijn er aftermarket elementen te koop?

Alvast dank voor je reactie!

Joost540i
Neutraal
Posts: 16
Joined: 09 Jul 2012 19:14
Type Auto: E39 540i

Re: stoelverwarming

Post by Joost540i »

Heb je de boel als eens doorgemeten met een multimeter?

Kan zijn dat er slechts ergens kortsluiting is, en dat een draadje doorverbinden volstaat.

Ken het probleem wel van een E32 735i die ik hiervoor reed...

Topic Author
desteen
Neutraal
Posts: 2
Joined: 09 Jul 2012 18:08

Re: stoelverwarming

Post by desteen »

Nu ben ik daar niet zo handig in: wat moet je dan doormeten, welke 'boel' bedoel je? De aansturing via dashboard werkt en het element vd zitting wordt ook warm.
Post Reply

Return to “1995 - 2001 (E38)”