BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Lekstroom E38 740I door autoradio.

1995 - 2001

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
dribbelles
Neutraal
Posts: 3
Joined: 28 May 2012 17:32
Type Auto: 740I E38

Lekstroom E38 740I door autoradio.

Post by dribbelles »

Beste mensen,

Mijn accu van de E38 740I 1995 is na 3 weken geheel leeg, bij normaal gebruik van de auto.
Bij Bosch Car service is de accu in en uit de auto getest / gemeten.
De accu blijkt op alle fronten perfect te zijn. ( accu is 16 maanden oud )

Vervolgens heb ik gemeten op lekstroom ( auto is in slaapstand en de twee koffer binnenverlichtingen tijdelijk verwijderd) waarbij de er een lekstroomwaarde op de multimeter verschijnt van 0.20A

Na stap voor de stap de zekeringen te hebben verwijderd, blijkt dat de zekering van de autoradio de waarde terug brengt naar 0.02A hetgeen normaal is.
Hierbij is nog te vermelden dat de originele BMW wisselaar ook op deze zekering is aangesloten.

Ik zal nu 3 weken testen op het verloop ( leeglopen ) van de accu.
Vooruitlopend hierop vraag ik mij wel af, mocht de radio het probleem zijn, hoe ik dit kan verhelpen.

Opmerkelijk is ook dat ik bij gebruik van de autoradio en bij gas geven, een meegaande ruis hoor in de speakers!
Wellicht heeft het een ook met het ander te maken.
De autoradio is een originele BMW autoradio voor mijn type auto.

Ik ben jullie dankbaar voor alle tips om het probleem: leeg trekken van accu door deze radio, te kunnen verhelpen.
Ik weet namelijk niet, waar ik om en in deze radio moet gaan zoeken, en het probleem moet aanpakken.

Alvast mijn hartelijke dank voor jullie tips.
M.v.g

Job Dribbells

yltkdy
Neutraal
Posts: 36
Joined: 12 Jul 2012 21:41
Type Auto: BMW E36 318I

Re: Lekstroom E38 740I door autoradio.

Post by yltkdy »

Is Hobby Bob niet in je auto bezig geweest??? Klinkt alsof je constante en onderbroken 12 volt draden omgewisseld zijn. Dan kunnen dit soort problemen de kop opsteken. Ik mag aannemen dat de radio stopt als het contact uitgezet wordt??? Zo niet dan lijkt het mij helemaal duidelijk want dan zitten dus beide 12 volt draden op de constante voeding wat ten gevolg kan hebben dat de versterkers in de radio gewoon aan blijven staan. Nou weet ik niet of dit met BMW radio's ook zo is of wat je überhaupt voor radio hebt, maar zo heb ik al vaak dit soort problemen opgelost.

Succes,

Mike.

Topic Author
dribbelles
Neutraal
Posts: 3
Joined: 28 May 2012 17:32
Type Auto: 740I E38

Re: Lekstroom E38 740I door autoradio.

Post by dribbelles »

Beste Mike,

Dank voor je reactie. Het is een originele business radio. De tip van de constante en onderbroken volt draden ga ik checken of deze inderdaad omgewissled zijn.
Met vriendelijke groet,

Job

yltkdy
Neutraal
Posts: 36
Joined: 12 Jul 2012 21:41
Type Auto: BMW E36 318I

Re: Lekstroom E38 740I door autoradio.

Post by yltkdy »

Als het een originele businessradio is denk ik dat je er wel vanuit mag gaan dat alles oem aangesloten zit en zou ik gewoon de bmw dealer bellen of dit een bekend probleem is en vragen of er iets aan te doen is.Een goede BMWdealer (zoals hier in zeeland Zwartepoorte) geeft daar gewoon antwoord op.

P.s. bij mij hadden ze in de auto een handsfreeset ingebouwd en deze op de constante voeding van de aansteker aangesloten. Hebben ze bij jou soms accesoires ingebouwd. Kan ook zijn dat hier het probleem ligt.

yltkdy
Neutraal
Posts: 36
Joined: 12 Jul 2012 21:41
Type Auto: BMW E36 318I

Re: Lekstroom E38 740I door autoradio.

Post by yltkdy »

En... Het probleem al gevonden?

Greetz,

Mike
Post Reply

Return to “1995 - 2001 (E38)”