BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Wanneer afscheid van E65 nemen ?!?!?!

2002 - 2009

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
hebekerl
Neutraal
Posts: 8
Joined: 03 Apr 2013 13:52
Type Auto: E65

Wanneer afscheid van E65 nemen ?!?!?!

Post by hebekerl »

Beste BMW liefhebbers.

Na anderhalf jaar te hebben gereden in een E65 730d uit 2003 vraag ik me toch af of ik niet een beetje over de top ben gegaan. Let wel, ik heb 150k gereden in anderhalf jaar. De gemiddelde onderhoudskosten liggen op 1000 p/mnd exclusief brandstof natuurlijk. Ik ga elke keer naar de officiële dealer omdat ik van mening ben dat zij worden opgeleid om dit merk te onderhouden. Zo is er binnen een jaar vervangen :
Draagarmen achter. Automatische versnellingsbakolie. Thermostaat en koeler van de automaat. Module in de b stijl. Xenon lampje rechts voor. High pressure pomp van de olie of bra dstof. Banden. 4 x nieuwe voorruit. Module in stuurkolom. Accu vervangen. Enz enz enz.Raammechanisme links voor.

Ik wil graag weten of het gewoon tijd is om afscheid te nemen want ik hoor nu dat mijn turbo meer begint te fluiten (huilen) hetgeen weer hoge kosten met zich meebrengt. Er komen bijna geen reparaties voor die onder de 600 euro vallen. Met een uitschieter van 2600 euro voor de hogedrukpomp in combinatie met olie versnellingsbak.

Moet er natuurlijk wel even bij vermelden dat het geweldig rijd en ik zeer grote afstanden maak zonder moe te worden. Veel afstanden rij ik dan ook op hoge snelheid (Deutschland).

Als iemand eens naar mijn auto wil kijken en of een betaalbaarder adres weet voor mijn turbo, dan houd ik me aanbevolen.

Groetjes Florian

Banne123
Neutraal
Posts: 15
Joined: 18 Apr 2013 06:06
Type Auto: High Exe E65 730D 2004

Re: Wanneer afscheid van E65 nemen ?!?!?!

Post by Banne123 »

Wat een onzin dit, ik rij ook 70000 km per jaar met mijn 730D uit 2004 en ik heb naast de gebruikelijke onderhoudsbeurten geen enkele € uitgegeven aan problemen. Hoe presteer jij het om 4(!!) keer een nieuwe voorruit te krijgen in 1,5 jaar tijd? Mijn bescheiden mening is dat je het zo gek kan maken als je zelf wilt, mijn bak is aan revisie toe maar hij doet het opzich nog aardig dus wacht ik daarmee. Ik hoef niet perse dik €100 per uur uit te geven terwijl een onafhankelijke BMW specialist vaak nog beter weet hoe het moet en stukken goedkoper is. Ook rekent de dealer vele malen meer voor dezelfde onderdelen waar alleen een BMW logo'tje op geplakt is... Ben niet bang om geld uit te geven maar het moet wel normaal blijven.

Topic Author
hebekerl
Neutraal
Posts: 8
Joined: 03 Apr 2013 13:52
Type Auto: E65

Re: Wanneer afscheid van E65 nemen ?!?!?!

Post by hebekerl »

Het is inmiddels nog veel erger geworden. Had aangegeven bij bmw dat de turbo dat turbo dient te worden vervangen. Maar volgens hun kon ik er nog mee door rijden. Helaas klopte die info niet en is alles kapot gereden. Turbo, katalysator, Intercooler, Slangen en lagers uit het blok. Kosten waren 5046 euro met gratis leenauto.
Ik heb mijn auto nu maar eens laten checken in duitsland München waarna ik een klacht heb ingediend bij mijn vaste bmw garage. Is nu afwachten.
Die voorruit gaat hoe gek het ook klinkt nooit op de snelweg kapot maar altijd op N wegen en de eerste keer was de ruit snel kapot omdat Carglass een stuk van ca 15 cm vergeten had te verlijmen.

Topic Author
hebekerl
Neutraal
Posts: 8
Joined: 03 Apr 2013 13:52
Type Auto: E65

Re: Wanneer afscheid van E65 nemen ?!?!?!

Post by hebekerl »

P.s. nadat bmw de adaptiewaardes heeft gereset bij mijn e65 loopt hij boterzacht. Gaf altijd een lichte schok bij tot stilstand komen
Post Reply

Return to “2002 - 2009 (E65, E66)”