BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

deur bijrijdersvoorzijde gaat niet meer open

2002 - 2009

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
kmekran
Neutraal
Posts: 4
Joined: 13 Sep 2014 08:48
Type Auto: bmw 750 li E65 2005

deur bijrijdersvoorzijde gaat niet meer open

Post by kmekran »

hallo beste bmw vrienden

Heb een bmw 750 li e65 van bouwjaar 2005 faceliftmodel.
heb de auto met een defekt gekocht namelijk dat de deur voor aan de bijrijderszijde niet open gaat.
degene van wie ik deze gekocht heb heeft mij aangegeven dat het slot versleten is en daarom niet open gaat
zowel van binnen niet als van buiten niet. Er moet een manier zijn om deze deur open te krijgen.alle andere deuren gaan wel open. als ik de deur open krijg kan ik waarschijnlijk zelf de deurklink verwisselen.

wie kan mij hiermee op weg helpen en kan me uitleggen hoe ik deur open krijg op de originele manier?

alvast bedankt

Raymond64
1e Versnelling
Posts: 121
Joined: 06 Sep 2014 09:23
Type Auto: 525 Touring E39
Location: Zandvoort en Borculo
Age: 59

Re: deur bijrijdersvoorzijde gaat niet meer open

Post by Raymond64 »

Slot uit boren daarna met pin te openen, mits de deur geen dubbel lock systeem heeft ingeschakeld staan.
Zo wel dan via garage laten resetten dan gaat de deur ook weer open.

Topic Author
kmekran
Neutraal
Posts: 4
Joined: 13 Sep 2014 08:48
Type Auto: bmw 750 li E65 2005

Re: deur bijrijdersvoorzijde gaat niet meer open

Post by kmekran »

iemand misschien nog een andere oplossing

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: deur bijrijdersvoorzijde gaat niet meer open

Post by Speedy540 »

Denk dat bovenstaande de oplossing is.
Ik heb bmw dis met uitlees pc. wil wel eens kijken of hij te resetten is.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
kmekran
Neutraal
Posts: 4
Joined: 13 Sep 2014 08:48
Type Auto: bmw 750 li E65 2005

Re: deur bijrijdersvoorzijde gaat niet meer open

Post by kmekran »

oplossing is heel simpel

die oplichters ( opgeleide monteuroplichters') van de bmw dealer maasche in venlo wouden me 750 euro lichter maken.
het portierslot was gewoon los komen te zitten en moest aan de zijkant door middel van een haakje weer op spanning gebracht worden.. dit is werkelijk 2 minuten werk.
hun hebben een diagnose van 1 minuut gedaan en met hun diamantogen geconstateerd dat dat bezoekje al 30 euro koste en een vervolgbezoek waar ze het binnenslot en portierslot zouden vervangen 750 euro zou kosten.
onderdelen vervangen die niet kapot zijn is gewoon oplichting. je vervangt alleen dingen die kapot zijn .
Ze denken niet met de klant mee en proberen hem alleen lichter te maken.

na het aanspannen met een haakje doet mijn slot het weer als nieuw.
als iemand precies wilt weten hoe het moet laat het me weten.. kan je een hoop geld besparen wat anders naar die oplichters zou gaan. gelukkig zijn niet alle bmw dealers zo maar die Van MAASCHE in venlo zijn ras opgeleide oplichters.

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: deur bijrijdersvoorzijde gaat niet meer open

Post by Speedy540 »

Dat is helaas de tijd van nu. storing opzoeken en dan component vervangen. Ik maak het op mijn werk ook mee. In mijn geval gebeurd het herstellen van het door mij gewisselde onderdeel elders in het land.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa
Post Reply

Return to “2002 - 2009 (E65, E66)”