BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Koelvloeistof verbruik

2002 - 2009

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
geenen5
Neutraal
Posts: 7
Joined: 17 Oct 2010 09:34
Type Auto: BMW 735i (E-65)

Koelvloeistof verbruik

Post by geenen5 »

Weet iemand hoe het kan dat ik opeens de melding 'coolant level low' krijg in mijn BMW 735i (E65)? Het koelvloeistof niveau was idd laag, dus ik heb deze bijgevuld, maar hoe kan de wagen koelvloeistof verbruiken? Er zit geen koelvloeistof bij de olie en de auto geeft ook geen witte uitlaatgassen..en zichtbare lekkeges ook nog niet gezien? Mvg, Geenen

ArnoldC
1e Versnelling
Posts: 229
Joined: 08 Jun 2010 18:07
Type Auto: 318 D Compact (E46)
Location: Middelburg
Age: 31

Re: Koelvloeistof verbruik

Post by ArnoldC »

Het hoeft niet persé zo te zijn dat hij het verbruikt, je kunt ook ergens anders lekkage hebben. Laat hem even door een garage controleren, en evt. op druk zetten. Dat je zo nu en dan koelvloeistof moet bijvullen is normaal, maar ik weet natuurlijk ook niet hoe lang dat geleden is bij jouw auto.

debol
Neutraal
Posts: 2
Joined: 19 Jan 2011 19:55
Type Auto: e66 745Li individual 2003

Re: Koelvloeistof verbruik

Post by debol »

Heb ook een koelvloeistof lekkage gehad, dacht aan het ergste maar was een lek expansievat, e30,00

Topic Author
geenen5
Neutraal
Posts: 7
Joined: 17 Oct 2010 09:34
Type Auto: BMW 735i (E-65)

Re: Koelvloeistof verbruik

Post by geenen5 »

Nou, na een aantal reparatie's (aan slangen) en een kapotte 'watergekoelde' dynamo begon er steeds meer keolvloeistof te lukken...eerst zelf op onderzoek uitgegaan en nou bleek dat er achter de Fan op mijn blok een klein 'overloop' of 'indicatiegaatje' te zitten waar het uitstroomde...de wagen naar de garage gebracht en nu blijken er 2 koelleidingen mijn blok in te lopen met een bakje eronder en dat schijnt te lekken... Het ergste is dat hun vertellen dat mijn hele bovenblok (cilinderkoppen, kleppendeksels etc) eraf moeten om dit te repareren..(+/- 60 uur werk!!!). Er schijnt op de amerikaanse markt een 'overschuifleiding' te zijn waarbij het blok niet uit elkaar hoeft...iemand ervaring hiermee of dit al vaker gehoord? Mvg, Geenen

robgomes
Neutraal
Posts: 3
Joined: 18 Mar 2011 19:19
Type Auto: 735i exe e65

Re: Koelvloeistof verbruik

Post by robgomes »

heb het zeflde euvel met mijn bmw ook een stang besteld in amerika,blijkt dat de motoren van bmw vanaf 2001 tot en met 2005 met een v8 dit vervelende geval hebben.ben ook van plan om mijn auto te verkopen als deze gemaakt is want heb er niet echt vertrouwen meer in.de bmw doet dit af van hebben er nooit van gehoord terwijl het toch een vaak voorkomend geval is.want in amerika laten ze niet voor niets zo een ding ontwikkellen.vind zelf dat bmw nederland aandacht aan dit moeten geven en dan net als de remmen een terugroep actie te doen.ze willen wel vangen maar niet uitgeven om klanten te houden.zelfs als bmw liefhebber zoals veel van jullie dat zijn net als ik er zo niet erg veel plezier aan mogen beleven

fransmaster
Neutraal
Posts: 2
Joined: 10 Jul 2011 07:54
Type Auto: BMW 745i 2002

Re: Koelvloeistof verbruik

Post by fransmaster »

Heb mijn 745i uit 2002 laten repareren met een pijp uit Amerika(kosten 2000E).
Heb daarna nog 2x dat de koelslangen kapot zijn gegaan(poreus)%$%& maar nu ben ik eindelijk aan het genieten van mijn wagen(moest wel even met mijn vrouw goed praten).
Vind ook dat BMW nederland dit heel slecht heeft gedaan,rij zolang ik mijn rijbewijs heb al bmw maar dit heb ik nog nooit gehad.
Hoop echt dat ik voorlopig even uit de kosten ben want als je een wagen met nieuwprijs(150000E) zoveel kosten hebt en met een kleiner bmw niet dan is dat natuurlijk heel slecht.
Ik zou van jullie ook de ervaring wilen weten over de koelpijp uit amerika.
Groet fransmaster

delanom5
Neutraal
Posts: 3
Joined: 06 Mar 2012 15:44
Type Auto: m5 e39/735i e65

Re: Koelvloeistof verbruik

Post by delanom5 »

Yep klopt als een bus, de N62 motoren hebben last van de koelwaterbuis, die zal je moeten vervangen.
Post Reply

Return to “2002 - 2009 (E65, E66)”