BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Aanschaf 735 of 745

2002 - 2009

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Blasterz
Neutraal
Posts: 3
Joined: 15 Aug 2011 21:59
Type Auto: E30 318i
Age: 33

Aanschaf 735 of 745

Post by Blasterz »

Goedemiddag,

Op dit moment bezit ik nog een E30 uit '88 maar wegens gebrek aan tijd om hem op te knappen zou ik graag een 735 of 745 willen hebben.
Nu heb ik al gekeken naar een 745 en ook een testrit gemaakt. Het rijdt echt fantastisch. Alleen waar moet ik op letten bij aanschaf van deze wagen?
Ik begrijp dat een 735 wat minder verbruikt maar maakt het ook nog verschil in onderhoudskosten?
De 745 is qua uiterlijk mooier uitgevoerd dan de 735, maar na wat onderzoek kwam ik erachter dat de 745 al 16! eigenaren heeft gehad. Volgens het onderhoud boekje is het onderhoud up to date en in de boordcomputer wordt ook niks aangegeven en geen alarm lampjes etc. Alleen de 16 eigenaren vindt ik wel opmerkelijk.
Nu ga ik morgen de 735 bekijken dus als iemand tips heeft waar ik op moet letten?
Deze wagen is een aantal keer doorverkocht door bedrijven maar uiteindelijk hebben er maar 2 particulieren in gereden.
Ze komen allebei uit 2002.

De 745: (derde van boven)
http://www.avdautos.nl/auto-aanbod.html

en de 735:
http://www.autojourexl.nl/occasions/det ... 281530bd3a

Iemand tips ideeën wat is het beste?
Alvast bedankt!

Banne123
Neutraal
Posts: 15
Joined: 18 Apr 2013 06:06
Type Auto: High Exe E65 730D 2004

Re: Aanschaf 735 of 745

Post by Banne123 »

Voor iedereen die opzoek is naar een E65, zorg ALTIJD dat je een autopas erbij hebt. Ik ben sinds vorige week eigenaar van een E65 maar dit ging niet zonder slag of stoot. Een mooi voorbeeld is een 740D welke te koop staat (nu nog steeds) bij de Autozaak in Lelystad. Bouwjaar 2004, 110000 km €9950. Yeah right, hoor ik jullie denken. Zo dacht ik er ook over maar deze man verzekerde mij dat er een NAP aanwezig was. Ik vertelde hem dat ik dat direct zwart op wit wilde zien omdat ik anders niet eens langs zou komen. Moeilijk moeilijk moeilijk. Uiteindelijk naar een autobedrijf hier in de buurt geweest met het kenteken. Deze is maar liefst 440000 km teruggedraaid, hoe dom kan je zijn als verkoper... maar goed. Lang verhaal kort, in mijn verdere zoektocht op MP en gaspedaal ben ik tot de conclusie gekomen (met behulp van hetzelfde vriendelijke autobedrijf hier in de buurt) dat zo'n beetje 75% van de E65's onder de 13k/14k een teruggedraaide teller heeft. Ik sprak later iemand van een autobedrijf die zelf zijn eigen E65 te koop had staan en deze man beaamde dat hij 2 jaar geleden tegen hetzelfde probleem aanliep. U bent dus gewaarschuwd :-)

P.S Dit is de link naar de 740 in Lelystad: http://www.deautozaak.nl/?page_id=86&hexonnr=5690247

Heb NAP overigens gewaarschuwd over deze auto, ze kunnen niks doen helaas...Er zal ooit iemand intrappen en daar zit je dan met je 7-serie met 550000 km op de teller.
Post Reply

Return to “2002 - 2009 (E65, E66)”