BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Wie kan nieuwe accu inbouwen en inlezen

2002 - 2009

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
hebekerl
Neutraal
Posts: 8
Joined: 03 Apr 2013 13:52
Type Auto: E65

Wie kan nieuwe accu inbouwen en inlezen

Post by hebekerl »

Beste iedereen<

Ik stond laatst helemaal verbaasd bij de dealer toen deze mij te kennen gaf dat hij geen accu op voorraad heeft en bestellen zou ca 14 dagen duren. Ik dacht toch echt gewoon een gangbare auto te hebben maar misschien is 2003 te oud.
Tevens kon deze mij melden dat mijn auto aan het internet moet worden gehangen en dat de software wordt gedownload vanaf de server in Muenchen.

Ik heb dus een Bmw 730D E65 uit 2003. Er zit een witte breede accu in (geen AGM) en dit zou eigenlijk wel een AGM accu moeten zijn waardoor schijnbaar alles moet worden aangepast.

Wie heeft de juiste kennis om een accu te vervangen en in te lezen en kan dit op korte termijn voor mij doen.
Ik krijg nu meerdere meldingen die terug te voeren zijn op een slechte accu. Waaronder Undervoltage en Overvoltage 931D Powersupply (4660) en meerdere.

Met vriendelijke groeten Florian uit Brabant.

biscuit
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 16 Feb 2013 17:17
Type Auto: E34 - 518I
Location: Venray
Age: 32

Re: Wie kan nieuwe accu inbouwen en inlezen

Post by biscuit »

Wat voor dealer is dat dan? :lol:

Zoek even een Vakgarage-bedrijf op en vraag t daar.

Normaal gesproken moet je via de groothandel gewoon de accu kunnen bestellen.

Probeer hier je kenteken in te voeren en kijk welke accu`s je aangeraden worden....


http://vakhandel.heuts.nl/b2c/hbase
Zeg nooit nooit, want dan heb heb je t gezegd!

Topic Author
hebekerl
Neutraal
Posts: 8
Joined: 03 Apr 2013 13:52
Type Auto: E65

Re: Wie kan nieuwe accu inbouwen en inlezen

Post by hebekerl »

Bedankt Biscuit,

Heb vandaag accu zelf besteld (10 telefoontjes ) omdat ik schijnbaar toch beter dezelfde accu kon kopen als die er origineel in zit. Dus een 110ah accu. Heb gekozen voor een Varta Zilver bla bla bla en hij is morgen middag al binnen.
Met een beetje geluk hoef ik niks in te lezen maar anders ga ik wel weer naar de dealer (een andere). Zou wel leuk zijn als ik eens een goede ervaring meemaak met een Merk dealer.
Ik weet best dat ik een oude Bmw heb maar kan ook niet echt een ton betalen voor een nieuwe en, rijden doet deze geweldig.
Misschien dat er nog eens iemand met zn hart wil werken aan bmw's. Het hoeft niet eens goedkoper maar, het lijkt of ze heel stoer alleen het sleuteltje uit gaan lezen en voor de rest alleen nog achter de pc plaats nemen zonder ook daadwerkelijk naar de auto cq motor van de auto te kijken.
Benieuwd of de auto vanaf morgen storingvrij rijd. Ik laat het nog weten na een weekje en vijf duizend kilometer meer. :ja:

biscuit
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 16 Feb 2013 17:17
Type Auto: E34 - 518I
Location: Venray
Age: 32

Re: Wie kan nieuwe accu inbouwen en inlezen

Post by biscuit »

Goed zo! :bmwforum: zal je zeker helpen!
Zeg nooit nooit, want dan heb heb je t gezegd!

charif1979
Neutraal
Posts: 4
Joined: 05 Jul 2012 12:18
Type Auto: Bmw 3.25i
Location: Den Haag
Age: 44

Re: Wie kan nieuwe accu inbouwen en inlezen

Post by charif1979 »

Hallo,

Je zult de accu helaas wel moeten laten inlezen bij de BMW dealer (lijkt mij het verstandigste) of een andere vak-garage. Anders blijf je de foutmeldingen krijgen. Je boardcomputer moet namelijk de nieuwe accu herkennen en dat kan alleen met het inlezen van de nieuwe accu. Ik heb zelf 4 maanden geleden hetzelfde met mijn 735i uit 2002 gehad (nieuwe 110 ah originele BMW accu vervangen) en de accu kun je er niet zomaar inleggen.

Althans kan wel maar daarmee blijven de storingen. En het inlezen kost je een paar tientjes bij de dealer..althans bij BMW Den Haag in ieder geval maar zal wel landelijk rond die prijs zijn.

Veel succes ermee,

Charif

Topic Author
hebekerl
Neutraal
Posts: 8
Joined: 03 Apr 2013 13:52
Type Auto: E65

Re: Wie kan nieuwe accu inbouwen en inlezen

Post by hebekerl »

Hoi Charif,

Weet jij of ze er bij de dealer moeilijk over doen dat ik de accu niet bij bmw zelf heb gekocht ?
Heb wel zelfde kenmerken accu gekocht en erin gezet maar dan van Varta. Ook 110ah maar wel 920a ipv 850a. Dus even sterke accu maar betere levensduur per lading.

Groeten Florian

Ben zlfs al geneigd om de bimmer naar den haag te rijden naar jouw dealer ;-)

Topic Author
hebekerl
Neutraal
Posts: 8
Joined: 03 Apr 2013 13:52
Type Auto: E65

Re: Wie kan nieuwe accu inbouwen en inlezen

Post by hebekerl »

Misschien is het probleem nu verholpen.
Ben naar dealer gegaan om mijn accu in te laten lezen en dat kwam nu goed uit daar ikzelf even op en neer moest naar Griekenland met een andere auto.
Bmw was gisteren klaar maar, ze hebben niet mijn accu ingelezen maar mijn nieuwe accu vervangen voor een AGM accu van BMW zelf ipv Varta. Vind alles best als ik daarmee geen meldingen meer krijg. Heb dus een accu teveel gekocht 110ah 920a. Heeft een week in mijn Bmw gezeten en is nog steeds goed.
Ze hebben er nu ook geen 110ah AGM accu ingezet maar een, 90ah accu AGM. Geen idee waarom.

Ik zal over 1500 km een update geven.

Banne123
Neutraal
Posts: 15
Joined: 18 Apr 2013 06:06
Type Auto: High Exe E65 730D 2004

Re: Wie kan nieuwe accu inbouwen en inlezen

Post by Banne123 »

In ISTA/P kan je alleen een 90ah AGM accu aanvinken bij retrofits. Geen idee waarom, maar als hij prima start met een 90ah (het gaat tenslotte om de koude piekspanning/vermogen) is er nothing on the hand :D
Post Reply

Return to “2002 - 2009 (E65, E66)”