BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Ook ik ben nieuw hier

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Daan199269
Neutraal
Posts: 1
Joined: 24 Feb 2014 20:17
Type Auto: BMW 320i
Age: 32

Ook ik ben nieuw hier

Post by Daan199269 »

Goedenavond allemaal!

Mijn naam is Daan, ik ben 21 jaar oud (vanaf 2 maart 22 jaar).
Mijn hobbies zijn krachttraining en sleutelen aan auto's.
Verder heb ik een full time baan als ICT medewerker wat ervoor zorgt dat ik mijn bmwtje kan betalen.

Sinds kort ben ik in bezit van een BMW 320i.
Zoals je misschien al mee zal krijgen als je de foto's goed bekijkt is dit een bmw van een knutselaar geweest.

Voordat ik deze bmw had reed ik in een Daewoo Lanos 1.5 met wel 85pk!
Nu zag ik op autoscout een bmw voorbij komen voor een kleine prijs waarbij ik ook nog eens mijn Daewoo kon inruilen.
Na wat vlot gereageer ging ik op de zaterdag ochtend langs om te gaan kijken naar de bmw en deze eventueel mee te nemen.

Toen ik aan kwam bleek ik bij het huis te staan van de vriendin/vrouw van degene van wie de bmw was. Gelukkig werd ik eerst nog even binnen uitgenodigd om een kopje koffie te drinken en belde zij haar vriend op. Na 30 minuten kwam hij eindelijk aan met de bmw.

Op het moment dat ik naar buiten liep werd ik verliefd op de bmw met zijn prachtgeluidje...
Echter wel een groot nadeel, ze zeggen niet voor niets liefde maakt blind.
Nergens natuurlijk meer op gelet test rondje gemaakt en meegenomen dan maar.

Nu ik heb een paar weken heb ben ik achter een aantal problemen gekomen, zie hieronder mijn lijstje:
- Alarm wat erin zit werkt niet
- Tweeter rechts doet het niet
- Temperatuurmeter laat hem tot halverwege lopen en valt dan uit (de meter, niet de auto)
- De olietemperatuur meter doet niks
- De banden zijn versleten (niet eens apk waardig, ondanks dat hij net door de apk is)
- De moterkap is met de hand gespoten en bladert af
- De bumper hangt deels los en bladert af
- De 2 (jawel, 2) boordcomputers registreren de meest rare dingen (37 graden celcius buiten temp terwijl het -2 was)
- Flinke roestplek rechtsvoor, roest komt door de verf heen

Nou dit waren de eerste paar dingen wat me opviel, maar de liefde gaat hierdoor nog niet weg.
Nu rij ik er een aantal dagen in met veel plezier maar zijn er een aantal puntjes bij gekomen:
- Raam bestuurderskant wilt niet meer dicht, nu tijdelijk omhoog gezet maar een raamgleider is gebroken en de arm is verbogen.
- Soms start hij wel heel erg moeilijk.
- De dashboard verlichting doet het 9 van de 10 keer niet.

Zie hieronder de foto's van me bmw:
[ external image ]

[ external image ]

De bmw heeft het blok van een 328i (2,8L 6 cilinder) en het onderstel van een M3 volgens de kerel van wie ik hem kocht.
Toen hij echter op de brug stond was al snel te merken dat het een onderstel was van een 325, niet erg maar ook niet zoals ik had verwacht.

Verder heeft de bmw ooit een keer een enorme klap gehad op de neus, bijna alles aan de neus komt van een andere bmw namelijk, dit is van een groene bmw geweest.

Kortom ben ik bang dat het een kat in de zak is, maar ja hij rijdt verder als hij het doet zo enorm lekker!
Jullie zullen waarschijnlijk dus nog veel van mij horen op het forum hier met vragen of met foto's dat er iets leuks gedaan is aan de bmw.
Post Reply

Return to “Stel je even voor”