BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW verslavend?

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
autonuub
Neutraal
Posts: 1
Joined: 08 Dec 2014 20:18
Type Auto: bmw

BMW verslavend?

Post by autonuub »

Hallo BMW liefhebbers.

Ben hier net nieuw, niet veel verstand van auto's desondanks wel interesse in een mooie wagen met kwaliteiten.

In het verleden in een golf 3 1800 benzine automaat gereden (geërft van opa en oma), deze is helaas dankzij een ander in de prak gereden. Was wel grappig race-bakkie om als jongere in te rijden / scheuren.
Rijdt momenteel in de auto van pap en mam om op het werk te komen... saaie hyundai elantra 2.0 benzine.

Sinds april dit jaar mijn studietijd achter me gelaten voor een echte baan binnen de echte samenleving.
Druk bezig om een spaarcentje op te bouwen met mijn sinds paar maand verkregen startersfunctie als planner, om een echte eerste eigen auto te kunnen kopen.

De auto die mij wel leuk lijkt is de BMW 1-serie. Een betaalbare degelijke enigszins sportieve auto.
De vormgeving en neus van de 1-serie vind ik zo mooi! Daarnaast vind ik BMW voor kwaliteit en degelijkheid staan. Overigens zegt men dat de auto's als een blok op de weg liggen qua stabiliteit en rijcomfort. Maar hier moet ik nog achter zien te komen....
Heb her en der al eens zitten gissen op internet naar een leuke tweede hands 1-serie. Het zal waarschijnlijk wel diesel worden aangezien ik dagelijks 100 km voor het werk rijd. Qua pk's en snelheid lijkt de 118 (120) me wel wat. Met een 1.8 kom je tenminste bij de stoplichten los vanuit stilstand. En de 118 (120) valt nog betrouwbaar te tunen volgens mij zonder dat je de motor beschadigd.
Nou ben ik wel een beetje bang voor het kopen van een bmw 1-serie vanwege de verhalen rondom kapotte turbo's. Een auto kopen met een (bijna) kapotte turbo kan duur uitvallen qua reparatie. Men zegt dat je hier als koper niets aan kunt doen behalve hopen op een auto met een goeie turbo. Desondanks geef ik de hoop niet op met de zoektocht naar een mooie en geschikt 1-serie als eerste eigen auto van mijn leven.

Ik ben op dit forum gekomen om, tenminste dat hoop ik dan maar, veel kennis betreft BMW auto's te mogen vergaren en mijn ervaringen betreft deze auto's te delen met andere liefhebbers.

Nou ja, tot dusver mijn leven en liefde voor BMW's, dat hopelijk nog lang mag voortleven...

Groetjes en wie weet tot snel

Breda91
Neutraal
Posts: 9
Joined: 09 Dec 2014 18:59
Type Auto: 118D

Re: BMW verslavend?

Post by Breda91 »

Bmw is zeker verslavend :D
Ik heb een bmw 118D uit 2009 en ik moet zeggen dat die heerlijk rijd !
Hiervoor heb ik een golf 6 , a3 gehad maar de 118 rijd veel lekkerder moet ik zeggen.
En hij is ook zuiniger met de vorige auto's.
Ok de audi had 170 pk en de 118 heeft 136 pk dat moet ik er wel bij zeggen maar wel veel en veel zuiniger.
Met mijn Bmw durf ik ook harder de bochten in te gaan dan de vorige auto's omdat dit ook veel vertrouwder aanvoelt.
Post Reply

Return to “Stel je even voor”