BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Voorstellen

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Yuri-
Neutraal
Posts: 1
Joined: 19 Aug 2015 11:24
Type Auto: BMW 220d

Voorstellen

Post by Yuri- »

Dag BMWforum,

Ik ben Yuri, 32, Sales Manager bij een IT bedrijf uit Alkmaar, woon in Amsterdam. Sinds een maand (zakelijk) rijder van een BMW: 220d Coupé. Een onpraktische auto, maar god damn wat een topper.

Eigenlijk gaf ik nooit om auto's. Maar dat wordt inmiddels lastig ontkennen. Ooit kocht ik een Honda-Civic 1.5 VTEC-E met 114pk. Niet dat het een super snelle auto is, maar die VTEC motor was wel -interessant. Een sprintje van 0-100 in 10,2 seconden, met een variabel lucht-inlaatsysteem (ofzo..). Niet onaardig voor een auto uit 1998 die me maar € 200,- kostte. En hij bereikte 100 in zijn 2e versnelling. Vond ik toen vet.

Die Honda reed ik tegen een lantaarnpaal. In my defence: het was spekglad, had geijzeld en het strooizout was op (winter 2010). Dus ik kon hem na een glij partij (ik reed echt maar 40 kmpu) van een lantaarnpaal afpellen: total loss. Bij de schade service zag ik exact dezelfde auto, voor € 2000,- en die kocht ik maar. Want ik was er wel blij mee.

Ook die Honda was na 2 jaar total loss. Weer in my defence: Een chinese vrouw keek niet en schepte me in de buurt van de rotonde bij Joure. Dus weer geen auto. Maar inmiddels had het petrol-head virus me wel een beetje te pakken.

Dat kwam doordat ik op een dag in de Alfa 166 van een vriend van me stapte. Er was een grotere motor ingezet, een 3.5 liter V6. Alles er op en er aan, 280 pk werd me verteld. Ik weet niet eens meer hoe of wat. Als je gas gaf werd je gek. Heel bizar. Ik was wild enthousiast. Toen kreeg ik jeuk en nadat de Honda Civic total was kocht ik een Seat Leon 2002 Topsport 1.8 20VT: 180 PK (0-100 in 7,7s)

Leuk wagentje wel. Volledig leren bekleding, xenon lampen, zelfs 2 volledig elektrische stoelen waarvan één met geheugen, leuk geleuid. Maar .. hoe langer ik er in reed hoe minder lol ik van had. Benzine was niet aan te slepen: 1 op 9,5. Er was continue wat aan de hand: turbo slangetjes, remblokken waar een vreemd soort patroon in gesleten was, vreemde geluidjes, wat overhellend door de bocht.. Tsja, als ik eerlijk ben niet de beste koop. Hoewel het rijden ook wel weer fijn was. Altijd voldoende push en lekker vlot enzo.

Toen kreeg ik een nieuwe baan, met leasebudget voor € 950,- per maand. En ben ik bij die BMW 220d uitgekomen.


Wauw. Wat een verschil man. Oude auto's en dan nu een nieuwe rijden. En nog wel BMW. En nog wel een strakke. En nog steeds 20% bijtelling. Terwijl de 0-100 in 7,0 seconden. Met 190 PK en dan nog steeds 1 op 20 naar Frankrijk kunnen rijden (is gelukt!).

Geluk is natuurlijk wel: mijn vriendin en ik hebben (nog) geen kinderen, gaan die ook niet binnen 4 jaar krijgen, ik zit vaak alleen in de auto, etc. etc.

Toppertje!


Foto's uploaden lukt niet, want ik mag geen bestanden meer dan 2MB uploaden. En ik krijg ze niet kleiner op dit moment :)
Post Reply

Return to “Stel je even voor”