BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Even voorstellen: PatrickVkE46

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
PatrickVkE46
Neutraal
Posts: 1
Joined: 14 Sep 2015 10:17
Type Auto: E46 318i Touring

Even voorstellen: PatrickVkE46

Post by PatrickVkE46 »

Een hele goede morgen :)

Ik kwam via via op dit forum terecht en wist ook al eerder van het bestaan. Nu toch eindelijk hier geregistreerd en bij deze mijn voorstel topic.

Mijn naam is Patrick, 36 jaren jong, en woon in het mooie Zwolle met mijn vriendin, stiefdochter van 10 en een kleine op komst.
Sinds ik mijn rijbewijs haalde was ik al gek van bmw's en zodoende waren mijn eerste 2 wagens ook direct al van dit merk. Beide e30's waar ik naast plezier ook erg veel pech mee heb gehad. De 1e was een champagne kleurige 2 deurs 316. De verkoper verkocht de wagen mij met een lekke koppakking die hij profesorisch had gefixed voor de verkoop. Na een maand was de wagen zo op dahij direct naar de sloop kon. Vervolgens kocht ik mijn 2e E30. Een prachtige 4 deurs 320i welke eigendom was van een monteur bij een bmw dealer in de regio. Deze liep na een maand of 3 in de soep vanwege de beruchte plastic schoepjes in de waterpomp. Daar deze al slecht waren bij de verkoop heeft de vorige eigenaar in zijn eigen tijd de motor gerepareerd en hoefde ik uiteindelijk alleen de onderdelen te betalen. (Door het waterpomp defect was er meer in de motor defect). Dit grapje heeft me uiteindelijk een boel geld gekost maar hij reed weer als nieuw. Bij een km stand van +/- 524000 is de motor er uit gegaan en kwam er een gechipte 318is in en werden de veren rondom korter en kwam een Rieger GTS bodykit om de wagen heen (Helaas geen foto's meer van de wagen). Rond de 540000 km heb ik hem uiteindelijk weggedaan (met pijn in mijn hart) en kocht ik voor weinig een opel Tigra. Hier heb ik dan wel weer foto's van. De (sl)opel was op zich prima tot er een mafketel met 90 van links over mijn voorknt dook met zijn 2-liter vectra. Resultaat: motorkap dubbel, voorbumper er af en koplampen stuk. Verzekeringswerk uiteraard en toen bleek dat het voordeliger was om er weer een tupperware auto van te maken dan om origineel spul er weer op te zetten. zo hield ik nog een 600 euro over. Zie hier: het resultaat.
[ external image ]
[ external image ]

Leuk karretje maar na 210.000km en een gigantische flater van mijn ex (goot 4 liter olie zonder te peilen in het blok waardoor de motor een nog korter leven was beschoren) ging ook deze wagen weg.
Op dat moment was ik het even goed zat na alle problemen met de 4-wielers en aangezien ik naar de binnenstad zou verhuizen waar ik geen parkeerplek voorhanden had ben ik motor gaan rijden. Man, wat was dat gaaf. Geen ellende met het ding en heerlijk toeren door de bossen in de omgeving.
Erg veel plezier van gehad voor maar erg weinig geld.

[ external image ]
[ external image ]

En toen kwam het samenwonen. Met zijn 3-tjes op de motor ging niet helemaal lukken en een ombouw naar een zijspan was toch wel erg duur dus zodoende vertrok de motor. Veel te weinig voor gekregen maar goed...ik heb er iig lol mee gehad. Mijn vriendin had al een autootje (Fiesta 1.3 Ambiente):

[ external image ]

Leuk stadswagentje maar de snelweg op...drama! 0-100 in 17,8 sec....en dat was dan nieuw.... (Je kon beter uitstappen en gaan rennen)
Tripje naar Ikea is leuk maar spul weer mee terug ging niet want dat paste gewoonweg niet achterin. Op vakantie met zijn 3en was ook geen succes met de koffers en skeelers in je oren. Dus...er moest iets groters komen.
Diverse merken en modellen vergeleken (met een bmw hart wat weer flink begon te kloppen) en zodoende kwam de E46 Touring in het vizier. Verbazingwekkend genoeg een korte zoektocht. Eigenlijk was het doel een 6 cilinder maar toen stond er in 't Gooi een prachtige 318i te koop voor een belachelijk lage prijs. Bij apk bleek dat de achterveer gebroken was, een fusee kogel vervangen moest worden (uiteindelijk heel de draagarm) en remleidingen vervangen moesten worden. Gelukkig voor rekening van de garagehouder. De wagen zo wel wat olie verbruiken maar dat mocht, als het maar binnen de norm bleef van 1l - 1000km.

Zie hier:

[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

Ondertussen wat kleine dingen aan de wagen gedaan:

-interieur verlichting veranderd naar heldere LED's
-Bmw Businessradio/cd vervangen voor Ultinon Multimedia systeem incl nav en achteruitrij camera
-Interieur volledig gereinigd
-ipod, iphone,usb aansluitingen verwerkt in middenconsole

De wagen is geïmporteerd door de vorige eigenaar. Bij bezichtiging bleek dat de wagen stoelverwarming, afneembare trekhaak, xenon koplampen en 2x 12v bij de achterpassagiers heeft. Ideaal dus :)

Enige nadeel op dit moment:

Olie verbruik is veel hoger dan medegedeeld. De wagen verbruikt nu 1l - 500km.

Volgens dealer en bevriende garagehouder zit dat in de rubbers in het blok. Deze zijn verdroogd en hierdoor verbrand de wagen meer olie dan zou mogen. Duur dingetje maar aangezien de auto super netjes is en er verder geen schade, deuken of krassen op zitten EN de motor netjes loopt en geen olie lekt of wat voor andere vloeistof dan ook, is het het zeker waard om dit te laten verhelpen. Daar gaat mijn eindejaars uitkering :mrgreen:

Volgend jaar wil ik er iig mee naar Zweden en dan moet ie wel helemaal 100% zijn.

Een lang verhaal maar goed...ik hoop dat ik niemand er mee heb verveeld.
Post Reply

Return to “Stel je even voor”