BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW LPG

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
peet272727
Neutraal
Posts: 1
Joined: 05 May 2018 22:12
Type Auto: Audi A4

BMW LPG

Post by peet272727 »

Hallo,

Mijn naam is Peter, ben midden 50.

Ik rij ca 30.000 km per jaar woon-werkverkeer en prive. Doe dat op dit moment met een A4 1.9 TDI van 2006.
Zo langzaam ben ik naar vervanging voor deze auto aan het zoeken. Diesel zal steeds onaantrekkelijker worden om te rijden.
Daarnaast heb ik al verschillende diesels gehad maar nog nooit boven de 3 ton kunnen rijden:
Peugeot 309 270 k lagers versleten
Vectra B 280 K geen compressie meer
Mazda 6 155 k gebroken zuigerveer en brandplaatjes
A4 dit type motor waarschijnlijk bij 3 ton koprevisie noodzakelijk

Zo blijft autorijden duur.
Ik denk erover om lpg te gaan rijden. Met dit kmtrage is benzine te duur. En eens een echte auto te kopen :-)
Ik denk erover om een E46 te kopen en daar lpg in te leggen. Ik weet dat deze motoren bij goed onderhoud erg lang meekunnen. Mijn vraag is of deze motoren echter ook geschikt zijn voor LPG. Of dat er andere bmw types zijn die goed/beter geschikt zijn voor lpg.
Eerder navraag gedaan voor een V70 en Avensis LPG maar de dealers raden dat allemaal af. Volvos tot 2000 schijnen goed op LPG te kunnen, daarna niet meer.
Wie kan mij adviseren hoe dat bij BMW zit?
Post Reply

Return to “Stel je even voor”