heb een E46 318i n42 2001 sedan
wist niet dat die blokken zo veel problemen hadden
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Hallo
Moderator: Moderator Team
Re: Hallo
soms komt er blauw rook uit vooral als stationair heeft gedraaid en je geeft gas komt er puff rook uit de uitlaat
nou heb ik de vacuum slang los gehaald van de CCV die boven op de inlaatspruitstuk zit en de inlaatspruitstuk af gedopt
er zat een beetje olie in de slang
nou al ik de auto start komt er uit de vacuum slang die nog aan de CCV vast zit rook en blaast lucht
nou in begin liep ie stuk beter onderin
maar nu gebruikt die veel olie en als ie begint met roken doet ie het meer dan voorheen
als ik de auto uit zet en een tijd erna weer start rook die niet meer maar zodra die een tijd stationair heeft gelopen en je geeft gas begint die met roken meestal maar ff dan weer weg
heb de inlaatspruitstuk er nog niet af gehaald om te kijken of die slangen nog goed zijn maar heb wel alvast een new CCV kit besteld
maar zit er nog een 2de vacuum slang die naar de inlaatspruitstuk gaat vanaf de CCV waar door die die olie aan zuigt
ga morgen of zondag ff de compressie meten van de cylinders
weet iemand hoeveel bar goed is koude / warme motor
nou heb ik de vacuum slang los gehaald van de CCV die boven op de inlaatspruitstuk zit en de inlaatspruitstuk af gedopt
er zat een beetje olie in de slang
nou al ik de auto start komt er uit de vacuum slang die nog aan de CCV vast zit rook en blaast lucht
nou in begin liep ie stuk beter onderin
maar nu gebruikt die veel olie en als ie begint met roken doet ie het meer dan voorheen
als ik de auto uit zet en een tijd erna weer start rook die niet meer maar zodra die een tijd stationair heeft gelopen en je geeft gas begint die met roken meestal maar ff dan weer weg
heb de inlaatspruitstuk er nog niet af gehaald om te kijken of die slangen nog goed zijn maar heb wel alvast een new CCV kit besteld
maar zit er nog een 2de vacuum slang die naar de inlaatspruitstuk gaat vanaf de CCV waar door die die olie aan zuigt
ga morgen of zondag ff de compressie meten van de cylinders
weet iemand hoeveel bar goed is koude / warme motor