BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

dashboard en autosleutel

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
rob0244
Neutraal
Posts: 1
Joined: 25 Mar 2019 13:58
Type Auto: 316i

dashboard en autosleutel

Post by rob0244 »

Hallo,

Sorry,ik beschrijf even de hele situatie.

Ik heb een probleem met mijn autosleutel en het dashboard.
Ik heb een BMW 316i (e46 2003)

Ik heb de radio naar een after-market radio vervangen. Ik vermoede dat de radio stroom bleefft vragen na het afsluiten van de auto. Ik kon de auto niet starten de volgende dag. Het bleek zo te zijn dat de accu nog maar 6 volt had en dus te weinig spanning voor het starten van de auto, Ik heb de accu opnieuw opgeladen maar de auto wilde nog steeds niet starten.

Bij het starten heeft de accu 12,2 volt, dus zou genoeg moeten zijn. De auto wil wel starten met de reservesleutel. Ik denk dat de ene sleutel zijn herkenning met de auto kwijt is, terwijl hij het eerst wel normaal werkte.
Is het ook mogelijk dat de sleutel zijn herkenning kwijt kan raken?

In ieder geval, de auto wil wel weer starten. Maar na dit, ben ik bij het volgende probleem beland. Mijn dashboard werkt niet meer.
De verlichting werkt wel. Bij het starten branden de ABS en gordelmelding wat ook direct weer uitgaat (wat ook normaal gebeurd).

De werking van de meters doen het niet, bij gas geven gaan de toerenteller en snelheidsmeter niet omhoog, mijn knipperlicht is niet zichtbaar bij het richtingaangeven, openstaande deuren de benzine inhoud weergeeft hij ook niet. Terwijl hij het eerder die dag het perfect deed. Ik heb de zekeringen gecheckt, hier is niets doorgebrand. Mijn vraag is dan ook, Wat is hier aan de hand?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Rob
Post Reply

Return to “Stel je even voor”