BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Even voorstellen E87 116i 2006

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
dsmit1977
Neutraal
Posts: 1
Joined: 27 Aug 2019 19:47
Type Auto: 116i E87

Even voorstellen E87 116i 2006

Post by dsmit1977 »

Mijn naam is Danny en sinds 2 en halve week ben ik de trotse bezitter van een 116i gebouwd in juni 2006 en in Nederland geregistreerd in maart 2007. De kleur is Havannah metallic met af fabriek interieur in kleur Moire/Anthrazit. Uitvoering is business line.
Over het onderhoudsverleden is vanaf 2015 niets meer bekend en ik heb de auto gekocht bij een handelaar met zeer goede reputatie. Deze heeft nog contact gehad met de vorige eigenaar op mijn verzoek en hij gaf aan dat mijn grootste zorgenkind, de ketting, vorig jaar is vervangen toen de nokkenas kapot is gegaan. Voorlopig zou ik daar dus in theorie geen omkijken naar moeten hebben. Sterker nog er zou een nieuw blok in moeten zitten met 135K erop. De tellerstand staat echter op 189K.
Er was helaas behoorlijk in gerookt maar ik heb in overleg met de verkoper de auto flink laten reinigen en een ozon behandeling laten uitvoeren. Dit heeft echt ontzettend goed geholpen. Helaas is dit het type dat last heeft van het matige kwaliteit interieur. Enkele beschadiging ( wit zichtbaar ) op de titan grijze interieurlijsten en een afbladderend plastic laagje op het middenconsole. Helaas ook twee ontsierende brandgaten op de bestuurdersstoel.
De lijsten heb ik en eerste instantie zilver carbon gestapt, maar ik ga dit toch veranderen in geborsteld aluminium. Lijkt me toch mooier. Het middenconsole ziet eruit als nieuw nadat ik met heet water en een sopje en een schuurspons het plastic laagje eraf heb gehaald. Dit en het overige interieur met maguires gepoetst. Is er goed van opgefrist. Ik heb een voor een klein bedrag een vervangende en in goede staart verkerende voorstoel gevonden en deze wordt deze week voor mij ingebouwd incl. het overzetten van de stoel airbag . Ook heb ik smoke black led zijknippers erop gezet. Ziet er erg goed uit moet ik zeggen. In de toekomst zou ik er graag nog angel eyes met led ringen en blauwe h7 lampen willen en led ( tube ) achterlichten. Ik zou heel graag jullie advies willem welk merk/type ik hiervoor het beste kan aanschaffen en wellicht iemand hier op het forum die mij kan helpen ze te installeren. Om eerlijk te zijn ben ik zelf niet zo technisch :roll:
Ook een hoogglans zwarte grill lijkt me mooi en de achterruiten laten tinten en wat sportievere velgen. Kost allemaal wat dus helaas alles in fases :)
Ik hoop hier leuke en handige informatie op te kunnen doen en hopelijk ook nog iets van jullie te kunnen leren en gewoon op de hoogte te blijven van alles wat er nog mogelijk is met dit type 1 serie!
Post Reply

Return to “Stel je even voor”