BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Groet uit Frankrijk

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Hendrik S
Neutraal
Posts: 2
Joined: 30 Mar 2020 17:18
Type Auto: E39-530d E36-330xd en meer...

Groet uit Frankrijk

Post by Hendrik S »

Een goedendag allemaal.

Ik Ben Hendrik en woon in Frankrijk. Ondanks dat ik dat al 10 jaar doe, redelijk Frans spreek, kijk ik toch liever op de Nederlandse en Engelse forums. Ik ben redelijk tot zeer handig met auto's maar vooral van voor het tijdperk van de uitgebreide elektronica. In mijn wagenpark zitten vooral -met opzet- oudere auto's

Wij hebben een redelijk divers wagenpark, dit lijkt leuk en aangenaam maar meestal betekend dit ook dat je veel onderhoud moet uitvoeren. In de afgelopen jaren heb ik daar weinig tijd voor gehad dus een auto "erbij kopen" was makkelijker dan (laten) repareren. Hier in Frankrijk betaal je geen wegenbelasting dus het is ook beter te doen.

De BMW's gebruiken we vooral voor de lange stukken zoals heen-en-weer naar Nederland, dan rijden we ca. 3.000km in een week, voor een boodschap om de hoek hebben we kleinere boodschappen bakkies.

Ik heb een E39 530D touring bj2000 met 220.000km staan die heerlijk rijdt maar onderhoud nodig heeft (banden, abs-sensoren).
nog een E39 530D touring bj2001 met 190.000km die het prima doet maar waterlekkage heeft op een achterdeur.
en sinds kort een E46 330xd touring bj 2001 met 200.000km om te kijken of dat bevalt.

De 330xd rijdt super maar geeft niet het zelfde comfort (rust, stilte) op de lange baan, bovendien mis ik in de auto nog cruise control, wat ik nog graag wil inbouwen. De auto is wel wat "speelser en soepeler" dan de 5 serie al zit er volgens het kenteken maar 45kg verschil tussen, het zal wel tussen de oren zitten.
Verder zijn er nog wat klusjes aan de 330xd waar ik een topic voor ga openen.
De "X" 4wd komt hier op het platteland goed van pas omdat we behoorlijk wat plekken hebben met onverharde stukken en deze zijn 's winters anders niet begaanbaar.

Groet aan iedereen,
Hendrik
[ external image ]
Post Reply

Return to “Stel je even voor”