BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Trackday auto opbouwen.

Forum voor alle E36 ///M-serie van 1992 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
munninghoff
Neutraal
Posts: 3
Joined: 26 Jan 2009 21:23

Trackday auto opbouwen.

Post by munninghoff »

hallo, ik zou graag jullie ideen en meningen horen over het aanpassen van een standaard E36 3.0 sedan voor trackday gebruik. Met name aanpassingen van onderstel en remmen, kleine technische aanpassingen motor, verschillende kooien.
Op dit moment is het interieur gestript en verder niets.

eric-328
2e Versnelling
Posts: 289
Joined: 26 Jun 2005 11:29
Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Location: Nuth

Re: Trackday auto opbouwen.

Post by eric-328 »

Denk dat je iets specifieker moet zijn. Alleen al over remmen en onderstellen kun je honderden bladzijdes schrijven.
Ik heb mijn e36 zelf omgebouwd naar trackday (full-race).
Ligt uiteraard ook heel erg aan je budget. Kan je wel adviseren om met een goed onderstel en goede remmen te beginnen.
Fun is not a straight line

Topic Author
munninghoff
Neutraal
Posts: 3
Joined: 26 Jan 2009 21:23

Re: Trackday auto opbouwen.

Post by munninghoff »

dat is ook de bedoeling, en als eerste het onderstel. Op een vorige 325i zat een AST-set gemonteerd . deze was volledig instelbaar maar kost €2500,=. wat heb jij zelf gemonteerd? Hoeveel beter zijn de M3 remmen als die van een 325? zelf dacht ik aan een schroefkooi van Wiechers. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van anderen.

eric-328
2e Versnelling
Posts: 289
Joined: 26 Jun 2005 11:29
Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Location: Nuth

Re: Trackday auto opbouwen.

Post by eric-328 »

AST is natuurlijk erg goed. Rij ik zelf ook mee. Darnaast is Intrax ook goed (zelfs iets beter). M3 remmen zijn standaard veel beter bestand tegen circuitgebruik dan die van de 325i. De Klauwen zijn krachiger, schijven zijn groter en de blokken hebben een groter aangrijpingsoppervlakte. Wanneer je nog niet veel circuitervaring hebt zou ik beginnen met andere blokken en evt schijven. Brengt in het begin voldoende. Ik ben overgestapt naar een 8-pots Brembo systeem.
Fun is not a straight line

b-lee
Neutraal
Posts: 2
Joined: 18 Feb 2012 10:44

Re: Trackday auto opbouwen.

Post by b-lee »

Ik weet niet of je nog steeds bezig bent met je track day wagen en met welke banden of velgen maat je rijd .
Maar moest je interesse hebben in nieuwe Yokohama slick's 240 610 R17 , het zijn echte WTCC banden die eind vorig seizoen bij RBM-BMW ( offic. BWM bouwer voor de WTCC )zijn geleverd , maar omdat we dit seizoen DTM gaan rijden en met 19" wielen rijden hebben we een paar set's over van vorig jaar .
Nieuw kost zo een band 330€ + , je mag deze banden die we nog op stock liggen hebben ( in UV vrije flight boxen opgeslagen) voor 150€ st.
Mvg,
B-lee
Post Reply

Return to “1992 - 1999 M3 (E36)”