BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bmw e53 transmissie noodprogramma

Forum voor alle BMW X-serie modellen van 2000 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Yurium
Neutraal
Posts: 6
Joined: 22 Apr 2014 21:23
Type Auto: Bmw x5 3.0d

Bmw e53 transmissie noodprogramma

Post by Yurium »

Hallo,

Ik heb een x5 3.0d uit 2003 met 275,000 km erop.

Heb sinds 3 weken de aandrijf assen laten vervangen.. Duur grapje. Nu trilde de auto meer bij stationair lopen als normaal. Ik wou er met mee heen gaan totdat de motor in de transmissie noodprogramma ging lopen. Aan en uit gezet maar ma 2 minuten kwam het terug.

Uit gelezen en bleek dat er 4 x een fout is geweest bij versnelling 4. En dat hij daarom in de transmissie bewaking gaat.
Is het nu einde verhaal met de versnellingsbak of zijn er andere maatregelen die ik kan treffen?

Hoop op reactie.

Gr!

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Bmw e53 transmissie noodprogramma

Post by Speedy540 »

Hoe is je accu spanning op momenten van de fout?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
Yurium
Neutraal
Posts: 6
Joined: 22 Apr 2014 21:23
Type Auto: Bmw x5 3.0d

Re: Bmw e53 transmissie noodprogramma

Post by Yurium »

Bedankt voor je reactie, de fout treed op tijdens het rijden. Kan je me vertellen hoe ik op dat moment de spanning meet? Ik ben niet een expert in zulke problemen maar zou je misschien toe kunnen lichten wat de accu spanning moegleijk met deze fout te maken heeft? Ben erg benieuwd!

Groetjes

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Bmw e53 transmissie noodprogramma

Post by Speedy540 »

Ik weet niet hoe e.e.a. zit bij een e53. Maar bij de e34 geeft een accu spanning van onder de 10 volt problemen bij je bak. De computer heeft namelijk een minimale spanning nodig om te kunnen functioneren.
Aangezien je aangeeft dat het bij het rijden gebeurd. lijkt het wat minder aannemelijk dat je spanning onder de 10volt raakt. Dit zou 13.8 volt moeten zijn. Alle connectoren al eens nagelopen? Waar zit de computer van de automaat? Is daar alles schoon en vocht vrij? Wat je zou kunnen doen is een Multi meter op de plus en min van je accu zetten. en dan alle verbruikers aan. met draaiende motor. en dan kijken of je spanning rond de 13.8 volt licht. Dan weet je dat je dynamo de boel voldoende bij laad.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa
Post Reply

Return to “X1, X3, X5 & X6”